СИТУАЦІЯ
Чернігівські перевізники хочуть підняти плату за проїзд і не гарантують пільгових поїздок пенсіонерів до дачних ділянок
Для чернігівців похилого віку дуже неприємною несподіванкою стало повідомлення про ймовірне цьогорічне припинення їх пільгового перевезення до заміських садів і городів: у нинішньому році в міському бюджеті на це не закладені кошти. А безкоштовні вівторкові і четвергові рейси з початку квітня до початку жовтня тут тривалий час були доброю традицією і мали неабиякий попит.
За словами працівників підприємств з транспортного обслуговування пасажирів, на непопулярний крок вони наважилися від безвиході: у місті 90 тисяч представників трьох десятків пільгових категорій. З початку року автотранспортники працюють собі у збитки. Передбачену ж законом субвенцію з держ- бюджету в сумі 13 млн грн, яка мала частково покрити ці витрати, міська влада цьогоріч планує цілком віддати тролейбусному управлінню. Саме про це йшлося на черговому засіданні Чернігівського прес-клубу реформ.
Ясна річ, міські тролейбусники нині перебувають у надзвичайно складній ситуації і їм потрібна допомога. "Але сьогодні загострилось питання і про виживання автотранспортників, - зауважив генеральний директор підприємства "Чернігівавтосервіс" Володимир Козир. - Усі складові затрат перевезень - вартість дизельного пального, бензину, запчастин тощо - збільшилися у кілька разів. У колективі вже розпочинаються труднощі з виплатою зарплат".
Прикро, але ситуація у випадку з міськими тролейбусами і автобусами нагадує персонажа народних усмішок, котрий тривалий час незрушно стоїть серед калюжі: доки витягне праву ногу - ліва загрузне, витягне ліву - праву вже затягнуло в багно. А як звільнити обидві - питання не з простих.
Виходом із ситуації автотранспортники вважають перегляд цін на квитки, котрі востаннє підвищувалися у 2009 році. "Якщо найближчим часом не буде прийнято рішення про підвищення тарифів - цілком реальна ситуація, коли частина автобусів не зможе виходити на лінію", - підсумував Володимир Козир.
Одне слово, як було зауважено на прес-клубі, найлегший шлях розв'язати проблему пролягає через гаманці чернігівців...
КOМПЕТЕНТНO
Василь
ПЕТРИШИН,
голова Асоціації перевізників
"Чернігівтрансавто":
- Чернігів - єдине місто, що до цього часу здійснювало безкоштовні дачні перевезення. Ми розуміємо труднощі пенсіонерів і те, яке значення для них має урожай із власного шматочка землі. Однак у автоперевізників нині зібралися значні суми заборгованості за придбані пально-мастильні матеріали та запасні частини. Важкий фінансовий стан не дає змоги допускати нові збитки.
Сергій
ВАКУЛЕНКО,
депутат Чернігівської міськради,
член постійної комісії з
питань житлово-
комунального господарства,
транспорту і
зв'язку:
- Підвищення тарифів є вимушеним кроком, тому що назріває велика проблема: якщо частина автобусів припинить роботу -добратися з багатьох віддалених вулиць до центру міста буде практично неможливо. Ситуація з пенсіонерами та їх поїздками до садово-городніх масивів теж поки що не визначена. Ми намагаємося знайти на цю справу кошти - на це додатково до міського бюджету потрібно 1,5 млн грн. На сьогодні можу сказати лише одне: дачні перевезення однозначно будуть, але безкоштовні чи за плату - поки що не знає ніхто.
ПІСЛЯМOВA
Доки матеріал готувався до друку, стало відомо, що на засіданні робочої групи з питань тарифів на перевезення пасажирів у громадському транспорті м. Чернігова йшлося про неминуче подорожчання вартості проїзду, котре очікується в середині травня. На сайті міської ради офіційно повідомляють, що відповідний проект цього рішення незабаром буде представлено на виконком міської ради. Тут же наводять і цифри: ціни на проїзд у тролейбусі пропонують збільшити з 1 грн до 1 грн 25 коп., збільшення граничної вартості проїзду в автобусах з 2 грн до 2 грн 50 коп.
При цьому, за повідомленням відділу зв'язків з громадськістю міської ради, вартість місячних проїзних квитків на проїзд у тролейбусах залишиться незмінною: 56 грн - громадський, 28 грн - студентський та 14 грн - учнівський. Крім того, керівництвом тролейбусного управління прийнято рішення про поновлення призової лотереї по разових проїзних квитках.