СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ
Що робить влада для громади
Переважно всі ми прагнемо бути здоровими, працездатними, жити довго і, звичайно, добре. Одним із пріоритетів якісного життя для споживачів є безпечність продуктів харчування. Управління взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру повідомило «УК», що з питань якості продуктів харчування на урядову телефонну «гарячу лінію» громадяни звертаються не так активно, як, наприклад, з питань пенсійного забезпечення, соціального захисту або роботи медичних закладів. Та цього року на урядову телефонну «гарячу лінію» скарги надходять регулярно, здебільшого з міста Києва та Дніпропетровської області.
Звернення стосувалися реалізації неякісних продуктів: свіжого м’яса (більшість нарікань було щодо курячого), м’ясних виробів, молочних продуктів, хліба, консервованих продуктів, круп та напоїв. Ішлося про порушення вимог до якості товару, термін споживання якого закінчився або не вказаний на упаковці, наявність у продуктах шкідливих для здоров’я харчових домішок. Громадяни скаржилися на погіршення стану здоров’я внаслідок вживання зіпсованих харчових продуктів. Скарги були на продукти, придбані в магазинах міст. Майже в кожному п’ятому зверненні йшлося про придбання неякісних продуктів у магазинах сільської місцевості.
Покупка хліба — справа серйозна. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ
У відповідях на запити людей спеціалісти інспекцій з питань захисту прав споживачів радили: потрібно звернутися з відповідною претензією до продавця або зробити запис у книзі заяв і пропозицій та вимагати негайного усунення виявлених недоліків аж до зняття таких продуктів з реалізації.
Ось, приміром, жителька м. Донецька 28. 04. 2012 року придбала хлібний батон у магазині № 9 («Агрофірма Шахтар ім. О. Засядька») за 5,50 грн. Наступного дня батон вже зіпсувався. 29.04.2012 року заявниця звернулася до вказаного магазину із проханням повернути гроші за неякісний продукт харчування, проте отримала відмову. Спеціалісти інспекції з питань захисту прав споживачів у Донецькій області провели позапланову перевірку цього підприємства торгівлі й з’ясували: факти, викладені в зверненні, підтвердилися. Тож заступника директора магазину притягнуто до адміністративної відповідальності. Заявниця ж отримала право повернення їй коштів за неякісний виріб при зверненні до магазину в зручний для неї час.
Подібне трапилося з киянкою, яка придбала в магазині «Білла» у м. Києві по вул. Тростянецька, 1-а, неякісний напівфабрикат яловичини. Як повідомило Головне управління ветеринарної медицини в м. Києві, спеціальна перевірка встановила, що яловичина до магазину надходить від підприємства ТОВ «Житомирський м’ясокомбінат» із відповідним супровідним документом, що засвідчує її безпечність та якість. Проте комісія Головного управління виявила порушення магазином ветеринарно-санітарного законодавства, за що на відповідальних осіб накладено адміністративні стягнення. Висновок: не замовчувати таких фактів.
За минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію» звернулося 7221 громадянин зі скаргами, заявами та пропозиціями.
0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua.