Фахівці із соціальної роботи працюватимуть по-новому. Для максимального спрощення процедури надання допомоги та більшої адресності Міністерство соціальної політики розробило законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку соціального супроводу сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах».
На відміну від моделі, де в центрі надання послуг був соціальний працівник в офісі, віднині він повинен працювати безпосередньо в громаді, виявляти сім’ї, які перебувають у складних життєвих обставинах і надавати їм якнайшвидшу дієву допомогу.
«УК» поцікавився в Урядовому контактному центрі, які питання найбільше турбують громадян, що потребують соціального захисту. Нам розповіли, що впродовж січня-листопада поточного року на урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет надійшло близько 800 звернень щодо діяльності закладів соціального захисту. В кожному третьому зверненні заявники просили допомогти з призначенням соціального працівника, оскільки не мають родичів, які б могли доглядати за ними, а самі вони не можуть самостійно обслуговувати себе.
Є скарги на умови перебування людей в будинках-інтернатах для дітей, осіб похилого віку та інвалідів, зокрема на погане харчування та догляд. Також у зверненнях містяться прохання про переведення до інших закладів, що розташовані поблизу місця проживання їх родичів. А ще люди просили пояснити умови надання послуг територіальними центрами соціального обслуговування, зокрема надати перелік безкоштовних послуг.
Найбільше таких звернень надійшло від жителів Запорізької, Донецької, Дніпропетровської областей та Києва. Так, жителька Донеччини просила влаштувати її тітку до будинку-інтернату для осіб похилого віку. За результатами розгляду звернення Головне управління праці та соціального захисту населення Донецької облдержадміністрації повідомило, що літню жінку влаштували до будинку-інтернату для громадян похилого віку та інвалідів, де вона отримуватиме належний медичний і соціальний догляд.
А інвалід II групи з Миколаївської області попросив забезпечити його соціальним транспортом. Адже через те, що він не може пересуватися самостійно, не має можливості дістатися до Первомайської медико-соціальної експертної комісії, аби отримати інвалідного візка. За інформацією департаменту соціального захисту населення Миколаївської облдержадміністрації, заявника забезпечили транспортом та доставили до медико-соціальної експертної комісії. Він підтвердив це під час зворотного зв’язку.
Вінничанка, інвалід ІІ групи, звернулася з проханням призначити соціального працівника для догляду за нею та її сином — інвалідом ІІІ групи. Ці люди не можуть самостійно себе обслуговувати, а отже потребували допомоги. За повідомленням виконавчого комітету Вінницької міської ради, було проведено обстеження житлово-побутових умов заявниці і стану здоров’я її та сина. Після чого з ними був укладений договір про соціальне обслуговування. Працівники Урядового контактного центру отримали щиру подяку від людей, яким допомогли повернути життя на краще.
Загалом за період з 3 по 10 грудня на урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет звернулися 17 048 заявників.
0800-507-309 Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua