Розкажіть, будь ласка, детально, як споживач може розраховуватися за спожиту електроенергію і де ця форма розрахунків має зазначатися.

І ще. Я маю статус дитини війни, а отже, пільги на сплату за електрику. Вважаю, що за все розраховуюсь справно. Проте місцевий енергопостачальник нарахував мені борг, з яким я не згодна. Можливо, це були помилкові показники приладу обліку. Тому прошу фахівців перевірити правильність нарахування боргу і допомогти мені розв’язати цю проблему.

Т. ВЕРХОГЛЯД,
м. Біла Церква 
Київської обл.

Сергій МЕЖЕННИЙ, 
директор Департаменту електроенергетики 
Міністерства енергетики  та вугільної  промисловості:

— Згідно з вимогами пункту 22 Правил користування електричною енергію для населення (далі — ПКЕЕН), затвердженими постановою Кабінету Міністрів від 26.07.1999 р. №1357 (із змінами і доповненнями), оплата спожитої електричної енергії може здійснюватися:

♦ за розрахунковими книжками;

♦ за платіжними документами, які виписуються енергопостачальником;

♦ за карткою попередньої оплати.

Порядок та форма оплати спожитої електричної енергії визначаються у договорі про користування електричною енергією (далі — договір).

Згідно з вимогами пункту 19 ПКЕЕН, розрахунки населення за спожиту електричну енергію здійснюються за діючими тарифами для населення на підставі показів приладів обліку. Розрахунковим періодом для встановлення розміру оплати спожитої електричної енергії, відповідно до вимог пункту 20 ПКЕЕН, є календарний місяць.

Відповідно до вимог пункту 21 ПКЕЕН, знімання показів приладу обліку електричної енергії проводиться споживачем щомісяця. Енергопостачальник має право контролювати правильність знімання показів приладів обліку електричної енергії та оформлення платіжних документів споживачем. За власним рішенням енергопостачальник має право самостійно знімати покази приладу обліку у споживача.

Згідно з вимогами пункту 38 ІІКЕЕН, енергопостачальник зобов’язаний:

проводити не менше, як один раз на 6 місяців контрольне знімання показів приладів обліку електричної енергії у споживачів відповідно до затверджених графіків, а також проводити планову повірку, ремонт і заміну електролічильників у терміни, встановлені нормативно-технічними документами та договором.

Електропостачання вашого помешкання здійснюється на підставі договору про користування електричною енергією, укладеного між вами та енергопостачальником. Енергопостачальником за вашим особовим рахунком зареєстрована соціальна пільга «дитина війни».

Згідно з вимогами ч.7 статті 5 Закону «Про соціальний захист дітей війни» діти війни мають право на 25% знижку з плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією тощо) у межах середніх норм споживання.

Норми, у межах яких надаються пільги на оплату за житлово-комунальні послуги, встановлені постановою Кабінету Міністрів від 01.08.1996 р. №879 «Про встановлення норм користування житлово-комунальними по?слугами громадянами, які мають пільги щодо їх оплати» (зі змінами).

На підставі зазначеного, департамент електроенергетики Міненерговугілля зазначає, що вам як споживачу електричної енергії за соціальною ознакою «дитина війни», що мешкає в житловому будинку не обладнаному в установленому порядку кухонними електроплитами та електро?опалювальними установками, пільгова норма з оплати спожитої електричної енергії щомісячно надається в обсязі 75 кВт/год зі знижкою 25%.

За інформацією енергопостачальника, вами за період з вересня 2010 року до березня 2011 року спожито 70 кВт/год електричної енергії (з кінцевими показами електролічильника — 2076) на суму 12,82 грн, з урахуванням 25% знижки.

Зазначену заборгованість за спожиту електричну енергію ви не сплатили. Слід зауважити, що ПАТ «АЕС Київобл?енерго» щомісячно надсилає вам платіжні документи на сплату за спожиту електричну енергію із зазначенням нульового обсягу спожитої електричної енергії у зв’язку з незмінними показами електролічильника, а також із зазначенням заборгованості —  12,82 грн.

Документального підтвердження щодо сплати заборгованості за спожиту електричну енергію ви не надали.

Отже, дії енергопостачальника щодо виставлення обсягів спожитої вами за відповідні розрахункові періоди електроенергії відповідають вимогам нормативних документів про користування електричною енергією.

Крім того, форма платіжного документа передбачає внесення споживачем до неї змін, а також показів електролічильника на дату оплати.

Згідно з вимогами пункту 29 ПКЕЕН, у разі виявлення в платіжному документі помилкових показів приладу обліку, споживач зобов’язаний повідомити про це енергопостачальника.

Енергопостачальник повинен впродовж 5 днів від дня подання заяви перевірити рахунок, а за потреби впродовж 20 днів перевірити прилад обліку та повідомити споживача про результати перевірки.

Враховуючи викладене, Департамент електроенергетики Міненерговугілля рекомендує вам письмово звернутися до Білоцерківського РП ПАТ «АЕС Київобленерго» за адресою м. Біла Церква, вул. Офіцерська, 1 щодо проведення звірки за спожиту електроенергію.

У випадку підтвердження звіркою зазначеної заборгованості за спожиту електричну енергію, пропонуємо вам її сплатити та дотримуватися вимог нормативних документів щодо своєчасної і в повному обсязі оплати за спожиту електричну енергію.

Окремо повідомляю щодо виникнення в подальшому питань стосовно розрахунків за спожиту електричну енергію, вам слід звертатися до інформаційно-консультаційного центру по роботі зі споживачами електричної енергії при ПАТ «АЕС Київобленерго» за адресою: Київ,  вул. Стеценка, 1-А або за телефоном (044) 494-43-20 у понеділок— четвер з  8-00 — 17-00, у п’ятницю з 8 – 15-45 (перерва з  12-00 до 12-45).