«Рік тому я змушений був тимчасово переселитися з Луганської області на Харківщину. Адже моє місто нині у зоні бойових дій. Тут, на Харківщині, знайшов роботу. Зарплата не надто велика, але дає змогу скромно жити і наймати невеличку квартиру. Щоправда, тепер, коли почався опалювальний сезон, бачу, що на компослуги йтиме чи не вся моя зарплата. Чи може внутрішньо переміщена особа, яка наймає квартиру, оформити субсидію? І якщо так, то куди мені звернутися?»
Віталій ПІВЕНЬ, Харківська область
Консультує юрист ВБФ «Горєніє»
Олег ПЕТРОВ
— Право на отримання субсидій мають і ті внутрішньо переміщені особи, які орендують житло. Субсидія призначається за договором оренди. Ось які документи для цього потрібні:
♦ заява встановленого зразка;
♦ декларація про доходи кожного члена родини;
♦ договір оренди житлового приміщення (за наявності).
Важливо! Працівникам управлінь соціального захисту населення заборонено вимагати інші документи (згідно з нормами постанови КМУ «Про спрощення порядку призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива»).
Переселенцеві треба подати необхідні документи до управління праці та соціального захисту населення. У селах та селищах документи приймають особи, уповноважені виконавчими органами сільських і селищних рад.
Субсидію призначають терміном на рік. З початком опалювального сезону субсидія оновлюється автоматично. Оскільки найбільша кількість звернень про призначення субсидій припадає на осінній період, документи краще подавати влітку.
Зауважу, що 21.09.2016 року було внесено зміни до порядку призначення субсидій на оплату житлово-комунальних послуг.
Так, доход осіб, які досягли 18-річного віку і навчаються за денною формою навчання у загальноосвітньому, професійно-технічному, вищому навчальному закладі, визначають у розмірі одного прожиткового мінімуму, якщо дохід нижчий за прожитковий мінімум. Раніше враховували два прожиткових мінімуми.
Для осіб, які досягли 18-річного віку, але не мають офіційних доходів, у розрахунок беруть дохід, який дорівнює двом прожитковим мінімумам (раніше був один). Але якщо родина опинилась у скрутній життєвій ситуації, дохід беруть із розрахунком на один прожитковий мінімум.
Також, згідно зі змінами, до сукупного доходу не входять: вартість безоплатно отриманих санаторно-курортних путівок, протезно-ортопедичних виробів, засобів реабілітації, суми, які виплачують у порядку відшкодування шкоди, заподіяної працівникові за ушкодження його здоров’я, що пов’язане з виконанням ним трудових обов’язків (раніше цей перелік виплат враховували у сукупний дохід).
Адресу свого відділу реєстрації можна дізнатися онлайн
«Нашій родині довелося переїхати з Донецька до міста Дніпра, адже вдома жити було неможливо. Добре, що у нас було трохи заощаджень і ми змогли купити квартиру — невеличку, на яку вистачило грошей, але ж не в орендованому помешканні жити. Але коли пішли в паспортний стіл, щоб оформити прописку, нам сказали, що тепер реєстрацією займається не паспортний стіл, а органи місцевого самоврядування. І ми не можемо зрозуміти: куди нам іти?»
Сім’я ТКАЧУКІВ, м. Дніпро
— Зайти насамперед потрібно на сайт Державної міграційної служби. Там є розділ «Органи реєстрації місця проживання». Натискаємо і переходимо на сторінку, на якій потрібно обрати спочатку область, а потім район або місто проживання. Натискаємо «Відобразити елементи реєстрації» й бачимо перелік усіх органів на обраній території з адресами.
Матеріали підготувала Інна КОСЯНЧУК,
«Урядовий кур’єр»