СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ
Що робить влада для громади
«Урядовий кур’єр» дослідив, з якими питаннями звертаються на урядову «гарячу лінію» жителі Волині. За вісім місяців (січень — серпень) 2011 р. кількість звернень з області збільшилася порівняно з аналогічним періодом минулого року на 6,4% (2 561 звернення), повідомили в Урядовому контактному центрі.
Порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість звернень збільшилася: з питань охорони здоров’я — в 1,7 раза, пенсійного забезпечення — в 1,4 раза, транспортного обслуговування і зв’язку — в 1,3 раза.
Водночас значно зменшилася кількість звернень з таких питань, як земельні відносини (у 5,6 раза), отримання субсидій (у 3,6 раза) тощо.
Мешканці Волинського регіону зверталися переважно зі скаргами на дії та бездіяльність керівників підприємств, установ та організацій, зокрема на тих, які працевлаштовують громадян без відповідного оформлення трудових відносин.
Кожне четверте звернення стосувалося порушення порядку звільнення працівників відповідно до вимог трудового законодавства, зокрема скарги стосовно незаконних вимог від працівників подавати заяви на звільнення за власним бажанням та питання законності вивільнення працівників за скороченням штату. У березні цього року на урядову «гарячу лінію» зателефонував волинянин, який працює старшим пожежником в одній з пожежних частин, підпорядкованих селищній раді Горохівського району, у зв’язку з вимогою подати заяву на звільнення за власним бажанням через відсутність у бюджеті коштів на виплату заробітної плати. Після перевірки було встановлено порушення вимог законодавства про оплату роботи за понаднормовий час. Голові селищної ради винесено припис, яким зобов’язано його привести оплату праці працівників у відповідність з вимогами законодавства. Під час перевірки не виявлено будь-яких документів про проведення звільнення за власним бажанням або за скороченням чисельності працівників. Зокрема у березні цього року у зв’язку з виділенням коштів на утримання місцевої пожежної команди на 2011 рік розпорядженням селищного голови було скасовано раніше видане рішення про переведення працівників пожежної частини на 0,5 ставки у січні 2011 року. Зворотним зв’язком з’ясовано, що питання вирішено.
У зверненнях громадян також порушувалися питання правосуддя (35 звернень, що на 2 звернення більше, ніж за аналогічний період минулого року). Більшість таких звернень стосувалася невиконання судових рішень щодо соціального захисту (28,6 %) та застосування норм законодавства у разі навмисного невиконання боржником судових рішень (20 %).
Станом на 01.09.2011 р. Волинська облдержадміністрація розглянула 621 звернення. Відповіді на звернення у більшості випадків надавали головні управління облдержадміністрації (270, або 43%), міські та районні адміністрації (158, або 25%). А загалом за минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію» звернулося 4880 громадян зі скаргами, заявами та пропозиціями.