ЄВРО-2012
Микола Азаров проінспектував підготовку області до зустрічі гостей чемпіонату
Поїздка глави уряду у регіон не випадкова. Адже саме через Волинську область пролягає найкоротший шлях із Західної Європи, а через міжнародний автоперехід «Ягодин» у нашу державу ввозиться сорок відсотків вантажів.
Міжнародну автодорогу М-07 протяжністю 157,5 км, яка у міжнародному транспортному коридорі Європа — Азія відіграє надзвичайно важливу роль, першочергово включено до Державної цільової програми підготовки та проведення фінальної частини з футболу Євро-2012. У нинішньому році заплановано реконструювати і відремонтувати майже 140 кілометрів колишньої «бетонки».
Із ходом виконання цих робіт, до яких залучені будівельники Броварського ШБУ-50, Микола Азаров ознайомився на прикладі майже тридцятикілометрової ділянки дороги, що нині розлого стелиться під колеса від Ковеля у бік державного кордону. Протягом останнього часу розбита вантажівками і фурами траса істотно змінилася — на ній влаштовано майже ідеально рівне дорожнє покриття шириною дев’ять метрів. Аби вона за своїми характеристиками наблизилася до європейських, тут проведено поточний ремонт аварійного мосту через річку Вижівка, дорогу облаштовано усіма необхідними дорожніми знаками, розміткою тощо. З’явилися також туалети, заїзні «кишені», посадкові майданчики та пішохідні доріжки.
Директор департаменту митного контролю Держмитслужби Сергій Сьомка (у центрі) розповідає Миколі Азарову про нові технології,
які пришвидшать огляд вантажів. Фото автора
«Вантажні автомобілі після завершення реконструкції на Київ підуть тепер саме по цій дорозі. І тоді з вашої легкої руки, пане Прем’єр-міністр, ми б взялися за реконструкцію дороги Ковель — Луцьк. Незручності, які є на ній, люди з розумінням терплять уже багато років, але прийшов час робити і її!..» — зауважує голова облдержадміністрації Борис Клімчук.
Тема будівництва в державі нових доріг отримала продовження при спілкуванні із робітниками-шляховиками. Прем’єр поцікавився їхньою зарплатою, і зауважив, що наступного року роботи у них буде ще більше. Якщо цього року в Україні буде реконструйовано і збудовано півтори тисячі кілометрів доріг, то на наступний рік глава держави ставить завдання здати в експлуатацію вже дві тисячі кілометрів. Також, як зазначив Микола Азаров, формується пакет заходів для стимулювання вантажних перевезень залізницею. А ще — слід відновлювати роботу усіх обласних аеропортів.
Залишився задоволеним Микола Янович і організацією робіт на найбільшому у державі автомобільному пункті пропуску — «Ягодині». Цього року на його реконструкції передбачається освоїти майже п’ятдесят мільйонів гривень. Наразі вона здійснюється в робочому режимі, без зупинки митного контролю та оформлення. Завдяки чіткій роботі, яку демонструє ПАТ «Луцьксантехмонтаж №536» на чолі із заслуженим будівельником України Віктором Чорнухою, нині на об’єкті уже майже вийшли на фініш пускової готовності.
Реконструкція пункту пропуску передбачає радикальні зміни в підході до організації митних процедур. Зокрема, як доповів Прем’єрові директор департаменту митного контролю Держмитслужби Сергій Сьомка, за рахунок технічної перебудови та автоматизації системи контролю буде максимально виключено людський фактор, забезпечено рух автотранспорту та його митне оформлення на 26 смугах.
Пункт пропуску «Ягодин» чітко поділено на зони в’їзду та виїзду, кожна із яких містить смуги руху «зеленого» та «червоного» коридорів. А також смуги руху для оформлення учасників, організаторів та вболівальників європейського чемпіонату з футболу. Після введення в експлуатацію другої черги реконструкції міжнародного автопереходу його пропускна спроможність збільшиться вдвічі — до 5 тисяч одиниць автотранспорту та 6 тисяч громадян за добу. Буде скорочений в середньому до 30 хвилин і час розмитнення автомобілів.
Це означає, що Україна фактично засвітить євроспільноті в «Ягодині» постійне «зелене світло» на в’їзд і виїзд.
Робочий візит Миколи Азарова на Волинь. Фоторепортаж Олега МАРКЕВИЧА