Директор представництва
Польської туристичної
організації в Україні
Влодзімєж ЩУРЕК 

 

У Польщі мені довелося побувати всього один раз кілька років тому, але спогади про відвідання Нижньої Сілезії — ще незвіданого широким туристичним загалом краю — залишаються незабутніми і «провокують» на нову поїздку. Статистичні дані, які показують постійний приріст відвідувачів цієї країни, свідчать про те, що такі враження стають надбанням багатьох громадян світу. Поза сумнівом, ще більше шанувальників отримає Польща під час майбутнього чемпіонату. Чи готова країна запропонувати гостям усе необхідне? Про це ми розмовляємо з директором представництва Польської туристичної організації в Україні Влодзімєжем ЩУРЕКОМ.

— Відомо, що для успішного залучення іноземних туристів країна має створити власний турпродукт. Який він у Польщі?

— Туристичний продукт у Польщі різноманітний, і створений він не вчора. Адже туристична галузь у нашій країні є важливою частиною економіки, а туристичний продукт — це її основа. Серед головних його характеристик, а, можливо, й найголовніша — комплексність. Єдине ціле становлять атракції, інфраструктура, дороги, паркінги, вхідні квитки, екскурсії та екскурсоводи, об’єкти проживання, харчування, супутні додаткові зручності. Є вагомі теоретичні напрацювання на тему, що таке туристичний продукт та як його створювати. Є втілення цього на практиці. Переважно турпродукт виникає з громадської ініціативи на місцях (у цьому вагома роль самоврядування), довкола якої об’єднуються власники різних бізнес-об’єктів чи послуг. Модераторами виступають регіональні туристичні організації. А Польська туристична організація щороку відзначає та нагороджує нові вдалі ініціативи. Торік головну нагороду, «Золотий сертифікат», отримав фестиваль «Зупинка Woodstock».

— Тим часом успішність такої діяльності багато в чому залежить від популяризації турпродукту. Які рекламні важелі використовує Польща і зокрема ваша організація?

— Власне, для просування Польщі як привабливого туристичного напрямку створена Польська туристична організація, солідна державна організація, яка працює з 2000 року і має свої представництва в 14 країнах світу, від Америки до Японії. Існує маркетингова стратегія просування туристичної Польщі до 2020 року. При цьому кожне представництво добирає інструменти реалізації цієї стратегії, виходячи з аналізу свого ринку діяльності. В Україні ми пропагуємо міський та культурний туризм, активний відпочинок у Польщі, СПА та оздоровлення. Працюємо з туроператорами, журналістами, індивідуальними туристами — намагаємося різними способами дійти до якнайширшої аудиторії. Популяризація справді є дуже важливою для турпродукту, але ще важливішою є комерціалізація — вміння цей продукт продати.

— Які туристичні об’єкти Польща запропонує оглянути уболівальникам чемпіонату з футболу? Чи створені для цього спеціальні маршрути, на який термін вони розраховані?

— Варшава, Познань, Гданськ і Вроцлав не випадково обрані для прийому Єврочемпіонату. Це не тільки міста з доброю спортивною інфраструктурою та достатньою нічліжною базою, а й традиційні туристичні перлини. Кожне з міст має свої атракції та принади. Це незлічені історичні та культурні об’єкти, багатокілометрові пішохідні та веломаршрути для активного проведення часу, стильні ресторанчики та готелі. Проведення Євро у Варшаві, Познані, Гданську та Вроцлаві — це нагода прорекламувати також свою туристичну пропозицію для міст, що знаходяться неподалік міст-господарів. У кожному разі футбольні вболівальники матимуть широку пропозицію як провести час у перерві між матчами: чи то активно, чи то культурно, чи здаля від гамірних фан-зон. Звісно, чемпіонат закінчиться, вболівальники роз’їдуться, але, сподіваємося, запам’ятають Польщу гостинною і повертатимуться до нас як туристи.

— Зважаючи на підвищений інтерес українців до Польщі особливо в останні роки, на яку кількість гостей з України ви очікуєте цього року?

— Польща також має до українців особливий сентимент, і вдячна за стабільно високий інтерес до її атракцій. Україна є другим, після Німеччини, ринком за кількістю туристів, які відвідують Польщу. Торік нашу країну відвідало п’ять мільйонів українців. Побачимо, як складеться цього року, бо під час чемпіонату, який проходитиме також і в Україні, не дуже розраховуємо, що українські вболівальники ринуться до Польщі, але віримо, що традиційний потік не змаліє.

— Чи позначиться, на вашу думку, ймовірне скасування плати для українців за польські візи цього року на збільшення турпотоку?

— Якщо так станеться, будемо дуже раді. Слід зазначити, що Польща, шануючи українських туристів, на даний момент спростила візові процедури до рівня, коли спрощувати далі, здається, вже нікуди. Для відкриття шенгенської візи з метою туризму в польському консульстві вже не потрібно жодних довідок і підтверджень, окрім як резервація з готелю.

— Індустрія гостинності Польщі готова розмістити всіх приїжджих у період чемпіонату?

— Повністю готова. Як стверджує офіційна статистика, кожне місто-господар Євро може надати від 60 до 100 тисяч місць для проживання під час чемпіонату. Це місця різного стандарту і різної цінової категорії: від фан-кампів до готелів, але готові прийняти кожного. А туристична галузь, об’єкти харчування, різноманітні інформаційні та сервісні пункти кожного літа мають сезон і з року в рік справно обслуговують потоки гостей з різних куточків світу. Для туристів та вболівальників, які планують подорожувати Польщею під час проведення футбольного чемпіонату, розроблена спеціальна пропозиція, якій дали назву Polish Pass. У єдиному ваучері поєднано нічліг, переїзди/перельоти та страхування за спеціальними тарифами. Проект створений спілкою PL 2012, який обслуговує досвідчений туристичний оператор Polish Travel Quo Vadis Sp. z o.o. Це нова надійна зручність.

— Чи узгоджуватиметься розширення готельної бази до чемпіонату з її майбутнім заповненням після його закінчення?

— Готельна база до чемпіонату поповниться лише спеціальними пропозиціями для вболівальників — організованими наметовими містечками—фан-кампами. Carlsberg FanCamp — це сучасна ідея містечка для вболівальників,  насамперед, нічліжні місця для тисяч футбольних фанів. На одній локації з’являється атмосфера стадіону, пабу, пікніка і кемпінга. Наметові містечка Carlsberg FanCamp функціонуватимуть під час чемпіонату у Варшаві, Сопоті, Вроцлаві, Познані та Кракові. Спеціально готелів під Євро у Польщі не будували.

— Яку цінову політику запроваджують польські готелі? Скажімо, Київ увійшов до п’ятірки міст Європи з найдорожчими готелями.

— З досвіду відомо, що на різноманітні масові заходи, коли підвищується попит на нічліжні місця, зростають і ціни. З іншого боку, є широка пропозиція і конкуренція. Якою буде реальна ціна і кількість вільних місць на період матчів, покаже ринок. Наприклад, минулого тижня мій знайомий забронював готель у Познані на період матчів за цілком пристойною ціною — 168 злотих за добу (близько 450 гривень).

— Чи існує співпраця між туристичними відомствами Польщі й України і в чому вона полягає, зокрема, коли йдеться про підготовку до Євро?

— Недавно Міністерство спорту і туризму Польщі відвідала група українських чиновників. З цим трохи ніби запізно. Натомість дуже добре йде співпраця на локальному рівні, між українськими і польськими містами-господарями і регіонами: Харків чудово працює з Познанню, Львів з Вроцлавом.

Наталя БОРОДЮК,
«Урядовий кур’єр» 

ДОСЬЄ «УК»

Влодзімєж ЩУРЕК. Народився в Кракові. Має дві вищі освіти: гуманітарну та економічну. Був власником туристичної фірми, головою товариства, яке займалося розвитком та просуванням кінного туризму в Польщі, аналітиком Польської Агенції розвитку туризму, заступником директора готелю Express by Holiday Inn у Кракові. З 2008 — директор представництва Польської туристичної організації в Києві. Любить подорожі, історичні книги, спорт і добру кухню. А ще — свою Польщу та Україну.