Директор ДП
"Мілкиленд - Україна"
Костянтин Ланцов
Чутки лише про самі негаразди в молочному виробництві перебільшені. Про це заявили члени Центральної галузевої дегустаційної комісії з оцінки якості продукції Укрмолпрому, які перевіряли вироби вітчизняних підприємств. Вони визначили кращих з кращих і констатували зростання асортименту. Один з переможців - ДП "Мілкиленд - Україна", вироби якого споживачі знають під торговими марками "Добряна" та "Коляда".
З генеральним директором підприємства Костянтином Ланцовим зустрівся кореспондент "УК".
- Що лежить в основі успіху?
- Щоденна турбота про якість і безпечність продукції. Виробників сировини і споживачів вважаємо повноправними партнерами. Без них ми не змогли б вести свій бізнес. Тому товари, що поставляємо на ринок, готуємо так, як для власного споживання. В умовах глобальної економіки єдина перепустка на ринок - висока якість.
- Загальновідомо: в країні тривалий час зменшується виробництво молока, а його якість не відповідає заводським потребам. Як за таких умов вдається триматися на висоті?
- Ферми - то перший цех наших підприємств. Тому всіляко сприяємо, аби вони виходили на сучасний рівень. Як можемо, допомагаємо селянам, підтримуємо створення виробничих кооперативів. Відрадно, що в багатьох областях, зокрема Сумській, Чернігівській, керівники облдержадміністрацій є партнерами. Як результат, у кооперативах молока виробляють більше і кращої якості. Виграють від цього всі: селяни, переробники, споживачі кінцевої продукції.
- Дегустаційна комісія високо оцінила вироби ваших підприємств. А чи вдалося цього року зберегти обсяги виробництва?
- Працюємо з "плюсом" до попереднього року.
- А що цьому посприяло?
- Наростили обсяги продукції на експорт .
- Але ж побутує думка, що за кордон пробитися майже неможливо.
- Секрет простий: споживач обирає кращий, за доступною ціною товар. Такий і пропонуємо. І дуже хочеться, щоб його споживали не лише за кордоном, а й у нашій країні.
- Костянтине Володимировичу, провідні підприємства, які входять до Укрмолпрому, постійно ставлять питання про відновлення виплати дотації сільгоспвиробникам за реалізоване ними молоко на промислову переробку. Чому це так важливо?
- Справді, ми не раз збиралися в Укрмолпромі і зверталися до Верховної Ради та інших центральних органів влади з такою пропозицією. Щоб глибше розкрити суть проблеми, нагадаю, що, починаючи з 1998 року і до 31 грудня 2010 року, єдиною державною підтримкою для сільгосптоваровиробників молока була дотація за рахунок повернення ПДВ від реалізації продукції, яку сільгосппідприємства отримували щомісячно, а селяни-одноосібники - двічі на місяць через молокопереробні підприємства. Якби була збережена стара норма підтримки, то селяни одержали б дотації за кожну тонну молока по 420-450 гривень.
Оскільки розмір дотації не включався до собівартості готової продукції, то ця державна підтримка виконувала подвійну соціальну функцію: підтримувала закупівельну ціну молока та одночасно стримувала ріст цін на готову молочну продукцію.
Нашу пропозицію зберегти у Податковому Кодексі дотації сільгосптоваровиробникам за реалізоване молоко не врахували.
Відсутність дотації призвела до стрімкого падіння закупівельних цін на суму дотації, а також зростання роздрібних цін на всю молочну продукцію.
Запропонована на нинішній рік схема дотацій непрозора, передбачає ручний режим розподілу, довготерміновий шлях проходження від Міністерства до області, району, села і, нарешті, до здавача молока. Уже минуло п'ять місяців року, здавачі молока дотації не отримали ні копійки і коли матимуть, не відомо. Водночас молокопереробні підприємства, починаючи з 1 січня цього року, суми ПДВ від реалізації готової молочної продукції спрямували до спеціального фонду Державного бюджету. У зв'язку з тим, що не виплачується дотація, поголів'я корів зменшується. Тому члени асоціації Укрмолпром просять повернутися до відпрацьованого роками механізму виплати дотації, який діяв до 31 грудня 2010 року.
- Які ще проблеми ускладнюють нині роботу?
- У державі бракує кваліфікованих кадрів. Через відсутність чіткої програми піднесення економіки у багатьох людей склалась думка, що пов'язувати своє життя з виробництвом малоперспективно. А тому не вистачає слюсарів, водіїв, технологів.
- Де ж ви їх шукаєте?
- Готуємо самі. На підприємствах діють курси, кафедри університетів. Ми щиро вдячні за співпрацю викладачам Сумського аграрного університету, Харківського молочного технікуму, Звенигородської школи майстрів-сироварів.
ДОСЬЕ "УК"
Костянтин ЛАНЦОВ. Закінчив Харківський інженерно-будівельний інститут. Працював на підприємствах, у сфері транспорту і логістики, а також у місцевих органах влади. В компанії "Мілкиленд - Україна" з 2005 р. З січня 2011 р. - директор.
АВТОРИТЕТНО
Голова правління Національної
Асоціації
молочників України
Василь БОНДАРЕНКО:
- Як голова Центральної галузевої дегустаційної комісії з оцінки якості молочної продукції, з усією відповідальністю повідомляю, що чергова перевірка показала зрослу якість і розширення асортименту виробів на більшості підприємств. Скажу відверто й інше: досягнуто це ціною неймовірних зусиль висококваліфікованих колективів, які сформувались на заводах. Адже молока виробляється все менше, а більша його частина не відповідає показникам якості. Закупівельні ціни сягнули європейських. Зросли затрати на витратні матеріали. За таких умов виробничнику вижити дуже складно. Тим більше, що з підвищенням плати за комунальні послуги люди менше стали купувати молочної продукції. Сигнал тривожний. Він сповіщає не лише про можливість ускладнення роботи, а й про погіршення здоров'я населення, яке мусить економити на молочній продукції. На мій погляд, в даній ситуації необхідна державна підтримка сільгоспвиробників, що сприятиме розв'язанню економічних і соціальних проблем.
Не зробимо цього - втратимо решту стада. За чотири місяці Україна уже позбулася 17,4 тис. корів. Галузь має думати не про виживання, а про розвиток.
Усім нам, а особливо керівникам сіл, районів і областей, варто усвідомити, що проблема молока - не галузева. Йдеться про продовольчу безпеку держави і здоров'я нації. Адже життя людини розпочинається із споживання молока.