ЗА ГРАФІКОМ
В Україні теж можна їздити по-європейськи!
Нещодавно колега, яка живе в іншому обласному центрі, запитала: «Моя подруга була у Вінниці і запевняє, що у вас справно громадський транспорт ходить: це правда?» «Місто стабільне, в Європу йде», — відповів їй жартома і водночас усерйоз, а вона не вгамовується: «І що, у вас після 22:00 ще трамваї та тролейбуси їздять?» Ось так і тему підказала.
Трамваї з «моди» не вийдуть
У місті над Південним Бугом проїзд не подорожчав. Ініціатива була, але міський голова наклав мораторій до 1 травня цього року. Тож нині квиток у трамваях і тролейбусах коштує 1,25 гривні, а в маршрутках — удвічі дорожче. Електротранспорт ходить до ночі (з кінцевої зупинки останні вирушають о 23:00), тож на більшості маршрутів городяни можуть вибирати, чим їхати: ним чи автомобільним. Здебільшого вони надають перевагу дешевшому, екологічно чистому і безпечному. Зі слів начальника комунального підприємства «Вінницьке трамвайно-тролейбусне управління» Миколи Форманюка, муніципальний транспорт (з урахуванням муніципальних автобусів) щодня перевозить 440—450 тисяч пасажирів, а маршрутки — приблизно 30—40 тисяч.
Зауважимо, що КП «ВТТУ» завжди було одним із кращих підприємств галузі у країні. Однак у середині 90-х років минулого століття Вінницю, як і інші міста, заполонили маршрутки, які поступово витісняли електротранспорт. Крім того, місто повністю втратило свій автобусний парк (його почали відроджувати лише у 2009-му). Звідусіль тенденція була тривожна. Тому торік міська влада прийняла рішення про перебудову пасажирських перевезень задля створення сучасної, комфортної та безпечної системи роботи громадського тран?спорту. Це справа не одного року, однак зрушення вже помітні.
Нині на міські маршрути виходить 175 одиниць електротранспорту, 23 муніципальних автобуси та 247 маршруток. Зауважимо, що торік порівняно з попереднім роком муніципальний транспорт перевіз пасажирів на 33 мільйони більше. Відбулися структурні зміни. Муніципальний транспорт і маршрутки працюють у єдиній мережі. Відповідальність і контроль за перевезеннями усіма видами міського громадського тран?спорту здійснює КП «ВТТУ». Зокрема за маршрутками на предмет безпечності перевезень, інтервалу та швидкості руху. За графіком спеціалісти підприємства спільно з представниками департаменту транспорту міськвиконкому, ДАІ перевіряють технічний стан маршруток.
— Якщо під час огляду виявлено неполадки, то лише після їх усунення випускаємо маршрутки на лінію, — запевнив М. Форманюк.
Навігація в поміч
За словами міського голови Володимира Гройсмана, безпека перевезень значно підвищилася.
— Той план, який ми намітили, має три складові: організаційну, оновлення інфраструктури та впровадження сучасної системи управління громадським транспортом, — зазначив він. — Ми зупинили зниження кількості і руйнування самого транспорту, проводимо тестування системи за всіма напрямками, розпочали оновлення рухомого складу шляхом капітально-відновлювального ремонту, наростили кількість великих муніципальних автобусів, залучаємо великомісткі автобуси перевізників, які готові працювати в єдиній системі перевезень.
Торік КП «ВТТУ» розпочало роботу з модернізації тролейбусів. На цей рік заплановано зробити капітально-відновлювальний ремонт ще 40 тролейбусів. Зауважимо, що після нього машини стають майже нові з гарантійним строком роботи на десять років. Паралельно міська влада працює над пошуком ресурсів на оновлення парку.
Також у планах цього року — закінчити будівництво кільцевої трамвайної колії Барським шосе, що значно поліпшить транспортне сполучення у спальному мікрорайоні міста. Упровадження GPS-навігації на усіх видах громадського транспорту надасть можливість забезпечити чіткий контроль за режимом роботи на маршрутах. Вивчається закордонний досвід щодо впровадження електронного проїзного квитка.
— Ми правильно зробили, що ввійшли у процес перебудови системи транспортного забезпечення містом. Звичайно, певні труднощі є, але всі їх можна залагодити. За якийсь час зможемо отримати якісну, комфортну та зручну систему перевезень, — зауважив В. Гройсман.