ЗАПОРІЗЬКІ МОСТИ


Їх реально можна запустити до Євро-2012

Роботи на будівельному майданчику, де споруджують нові мостові переходи через Дніпро у Запоріжжі, тривають попри зимові погодні умови. Адже через простої, що раніше час від часу виникали через проблеми з фінансуванням будівництва, було втрачено суттєву частину напрацювань і тепер доводиться вкладати чимало часу й коштів на їхнє відновлення. Нині будівельники працюють над магістральними підводами до нових мостів, через що довелося тимчасово перекрити частину автодороги по вул. Тюленіна, яка веде до мосту з лівого берега на острів Хортиця, неподалік від її перехрестя із пр. Металургів.

Проте запорізькі автомобілісти на цю незручність не нарікають, бо самі зацікавлені в якнайшвидшому розв'язанні наболілої не лише для місцевих жителів, а й для транзитних водіїв проблеми мостів в обласному центрі. Вони спокійно реагують на знак "Дорогу перекрито" і дисципліновано повертають на об'їзну магістраль.

Нині будівельники мають достатньо коштів, щоб виконувати поточні завдання.

- Наразі ми розраховуємо на реальні 271 млн грн, з яких 71 млн - перехідний аванс минулого року і 200 млн - кошти держбюджету-2011, - коментує ситуацію начальник будівництва Володимир Клеменко. - Маємо інформацію про надання нам цього року пільгового кредиту під гарантії уряду ще на 500 млн грн. Якщо буде забезпечено стабільне фінансування в означених обсягах, ми гарантуємо виконання всіх запланованих робіт.

На підтвердження слів керівника будівництва, тут дійсно кипить робота. Вантажівки із будматеріалами чередою сунуть на будмайданчик.

За словами начальника управління капітального будівництва Запорізької міськради Івана Сухомлина, цього року передбачають завершити роботи безпосередньо на транспортних розв'язках у місті, на автотранспортному кільці на острові Хортиця, а також - зведення першого мосту, що веде з лівого берега на острів. Посадовець обіцяє, що за умови стабільного фінансування, до літа наступного року рух транспорту з проспекту Леніна на острів Хортиця цим мостом, щоправда, за одним напрямком, бо з об'єктивних причин мостові опори вдасться змонтувати повністю, а от прольоти між ними - тільки на половину, буде забезпечено. Стосовно другого мосту, який має з'єднати Хортицю з правим берегом, то тут будівельники вестимуть технологічну підготовку.

- Запустити першу чергу мосту до Євро-2012 за умови стабільного бюджетного фінансування цілком реально, - підтвердив Запорізький міський голова Олександр Сін, який щойно провів виїзну нараду з питань будівництва мостових переходів безпосередньо на будмайданчику. - Це дасть можливість розвантажити автопотік через о. Хортицю: матимемо два в'їзди на нього - новим мостом та мостом Преображенського, і два виїзди - другим мостом Преображенського та північним арочним мостом.

За словами міського голови, запорізькі мости зводитимуть виключно державним коштом. Кабмін уже передбачив фінансування цього будівництва в обсязі 700 млн грн: до 271 млн грн, про які вже йшлося, мають додати ще 500 млн грн кредитних коштів під гарантії уряду. Загалом за два роки з держбюджету планують виділити 2,4 млрд грн: 1,4 млрд грн цього року та ще 1 млрд грн - наступного. Такої домовленості з керівництвом країни вдалося досягти завдяки виваженій позиції нинішньої владної команди.

Утім, запоріжці не обмежаться будівництвом тільки цих нових мостових переходів. Генеральним планом розвитку обласного центру передбачено зведення ще одного об'єкта надзвичайного стратегічного значення - транзитного мосту, який має з'єднати береги Дніпра на південь від острова Хортиця. Нова магістраль, що проляже через селища Розумовка та Балабине і вийде на трасу Харків-Сімферополь, суттєво розвантажить автопотік між півднем та північчю України і дасть можливість Запоріжжю зберегти свої позиції потужного транспортного вузла південно-східного регіону нашої держави.