НА ЧАСІ. До Дня медичного працівника, який цього року відзначали 21 червня, Міністерство охорони здоров’я закликало спільноту подякувати медикам, що стоять на сторожі людського життя за будь-яких умов. Міністерство пропонує підтримати зміни у галузі медицини, які покликані поліпшити здоров’я українців. Реформи передбачають зокрема новий підхід до функціонування всіх ланок медичної допомоги, яка має бути орієнтованою на пацієнта; розподіл відповідальності між замовником (МОЗ) та постачальником послуг (лікарня); посилення функції громадського здоров’я з більшою увагою до неінфекційних захворювань; переорієнтацію з фінансування ліжко-місць на оплату реальних послуг, отриманих людиною тощо.
Конституція України право на здоров’я проголошує найвищою соціальної цінністю. Держава зобов’язується створити умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. Проте нерідко бачимо, що стан вітчизняної галузі охорони здоров’я незадовільний і, як наслідок, — невдоволеність багатьох пацієнтів якістю та доступністю медичної допомоги.
За повідомленням управління взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, на урядову «гарячу лінію» з початку 2015 року зареєстровано понад 2300 звернень щодо забезпечення права на охорону здоров’я. Люди порушували питання: ненадання медичної допомоги у державних та комунальних медичних закладах, оформлення медичних документів, отримання екстреної меддопомоги, відмови у безкоштовному обслуговуванні в медичних закладах.
Так вимушена переселенка із зони проведення АТО, яка разом із родиною тимчасово проживає у Павлограді на Дніпропетровщині, попросила сприяння у проведенні своїй матері життєво необхідної операції на нозі, оскільки оплатити оперативне втручання немає фінансової можливості. Після звернення заявниці на урядову «гарячу лінію» хворій було проведено необхідну операцію у Дніпропетровській обласній клінічній лікарні імені І. Мечникова за бюджетні кошти, що підтверджено зворотним зв’язком.
Жителька с. Гореничі Києво-Святошинського району Київщини поскаржилася на неналежне надання медичної допомоги своїй дитині в Центральній районній лікарні Києво-Святошинського району. Дитина знепритомніла вже після госпіталізації до цього медзакладу. Фахівці центру, зателефонувавши заявниці, дізналися, що дитині було надано необхідне лікування.
Вимушений переселенець з АР Крим (живе в Каневі на Черкащині) звернувся по сприяння в отриманні медичного документа (наркологічного сертифіката), оскільки після звернення до медзакладу за місцем тимчасового проживання йому в цьому відмовили. За результатом розгляду звернення у виконавчому комітеті Канівської міськради заявник отримав необхідний медичний документ, що підтверджено зворотним зв’язком.
Чому бригади швидкої допомоги відмовляють у виїзді? Виявляється, у Правилах виклику бригад швидкої медичної допомоги (наказ Міністерства охорони здоров’я, зареєстрований в Мін’юсті 14. 09. 2009 р. за №865/16881) є переліки випадків, коли бригада може не виїхати за викликом. Та чи завжди такі невиїзди вмотивовані?
Так лікар Івано-Франківської міської стоматполіклініки звернулася по сприяння у наданні невідкладної медичної допомоги своїй пацієнтці, стан здоров’я якої різко погіршився після застосування знеболювального. Працівники «швидкої» у виїзді відмовили. Департамент охорони здоров’я ОДА вжив термінових заходів: хвору того самого дня госпіталізувала до медзакладу бригада швидкої допомоги, що підтверджено зворотним зв’язком.
Загалом за період з 15 по 21 червня на урядову «гарячу лінію» надійшло 28 622 дзвінки, через Інтернет зареєстровано 354 звернення.
0-800-507-309 — Урядова «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 — для жителів м. Києва.
+380-44-284-19-15 — для громадян, які перебувають за кордоном.
Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua