"Уламків малайзійського Боїнга у мішку не сховаєш"

Оксана ГОЛОВКО
10 вересня 2014

Відома українська приказка про шило справдилася і цього разу. Хоч би як терористи і їхні «ідейні натхненники», зацікавлені у тому, щоб світ не дізнався про істинну причину катастрофи, намагалися сховати сам «мішок». Тобто всупереч усім міжнародним нормам не допускали рятувальників та експертів на місце катастрофи, не гребували чинити наругу над останками жертв. Утім, опублікована вчора перша доповідь щодо причин падіння малайзійського Боїнга рейсу MH17 підтверджує: літак, який зазнав аварії в небі над Донецькою областю 17 липня, був технічно справний і розпався в повітрі в результаті ураження ззовні великою кількістю «високоенергетичних об’єктів».

Чорні скриньки про чорні наміри

Рада безпеки Нідерландів опублікує остаточний звіт щодо причин аварії Боїнга-777 протягом року від моменту катастрофи. Про це повідомив учора голова радбезу Тіббе Юстра.

«Аварія MH17 шокувала весь світ та викликала безліч запитань. Рада безпеки Нідерландів хоче визначити причину авіакатастрофи, заради близьких загиблих і для суспільства в цілому», — заявив він.

За його словами, перші результати розслідування свідчать, що аварія MH17 сталася внаслідок зовнішніх причин. 

 «Реєстратор розмов у кабіні пілотів, реєстратор даних польоту і дані повітряного контролю свідчать про те, що MH17 функціонував у нормальному режимі до 13:20:03 (UTC), після чого раптово зник», — сказано в попередній доповіді.

У повідомленні також зазначено, що аналіз розмов пілотів та членів екіпажу не виявив жодних свідчень про технічні несправності літака чи надзвичайну ситуацію. Реєстратори технічного стану лайнера не вказали на жодні проблеми, не було жодних системних попереджень, двигуни працювали згідно з нормою.

Під час радіозв’язку з українськими диспетчерами не було жодного повідомлення про надзвичайну ситуацію. Літаком керувала досвідчена команда, йдеться у доповіді. «Останній виклик українського повітряного контролю, здійснений між 13:20:00 і 13:22:02 (UTC), залишився без відповіді», — сказано в документі.

Попередній звіт був направлено всім країнам, які беруть участь у розслідуванні, — Малайзії, Україні, Росії, Британії, США та Австралії, і кожна з них надіслала свою реакцію, яку було враховано в документі.

Комісія з безпеки сподівається, що додаткові докази в майбутньому будуть доступні для розслідування.

Не піймали — не злодій?

Як відомо, Україна та західні країни стверджують, що серйозні свідчення вказують на те, що лайнер збили над Донеччиною проросійські сепаратисти із установки «Бук».

Водночас Росія заперечує усі звинувачення у постачанні сепаратистам на сході України зброї, у тому числі важкої техніки. Напередодні оприлюднення попередньої доповіді нідерландського радбезу телеканал Бі-Бі-Сі продемонстрував документальні свідчення очевидців, які стверджували, що бачили поблизу місця катастрофи малайзійського лайнера в Донецькій області у липні комплекс «Бук» під управлінням російських військових.

Принаймні троє місцевих жителів незалежно один від одного розповіли репортерам «Бі-Бі-Сі панорама» майже однакову історію. Один з них бачив комплекс «Бук» у Сніжному неподалік від місця, де було збито літак. За словами співбесідника телеканалу, екіпаж комплексу говорив із характерним російським акцентом і був одягнений у форму, яку не використовують ані терористи, ані українські військові. Другий очевидець запевнив, що офіцер, який їхав у джипі супроводу «Бука», також говорив чистою російською мовою.

Утім, оприлюднений звіт поки що не визначає винних або відповідальних за катастрофу. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua