"Укрзалізниця: що є і що буде"

Катерина МАЦЕГОРА
3 листопада 2016

У вчорашньому порядку денному найбільше часу було приділено звітам голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Войцеха Балчуна і міністра аграрної політики Тараса Кутового про незаконне вирубування лісів. Перед тим як внести корективи в реформування державного підприємства та ознайомитися з кількісними показниками знищених дерев у Закарпатській області на інтерактивній мапі лісів, Прем’єр-міністр Володимир Гройсман зробив своєрідне резюме. По-перше, днями має завершитися процес підготовки оновленого проекту Державного бюджету-2017. По-друге, у нього закладатимуть кошти на підвищення мінімального прожиткового мінімуму до 3200 гривень. 

«Жоден громадянин ні в бюджетному, ні в приватному секторі не отримуватиме меншої суми», — наголосив глава уряду. Він переконував присутніх, що нововведення не матиме жодних негативних наслідків для економіки. Навпаки, баланс бюджету вдасться зберегти, як і його дефіцитну складову. Запорука успіху: детінізація та чіткий розподіл податків.

«Усі розрахунки проведено, і з 1 січня підвищення мінімальної платні стане абсолютною реальністю, яка відповідає нашим економічним можливостям».

По-третє, уряд модернізує систему пенсійного забезпечення. Однак перед цим, із 1 грудня, ще мають зрости на 10% показники мінімальних соціальних стандартів.

Рухомий склад потребує постійної уваги залізничників і держави. Фото Володимира ЗАЇКИ

Суспільному ТБ — бути!

«Із 1 січня ми розпочинаємо істотні кроки з підтримки громадян і створюємо нормальні умови для нормального життя. Передовсім відв’язуємо від мінімальної платні великі зарплати посадовців. Уряд внесе пропозиції, щоб таке підвищення не вплинуло на послаблення вимог до декларування доходів посадовців», — додав він. І ще: перший єдиний тарифний розряд з 1 січня становитиме 1600 гривень.

Наступна теза Прем’єра стосувалася підтримки урядом створення суспільного телебачення. Позиція Володимира Гройсмана така: не ставити під сумнів необхідність цього проекту. «Якщо існують якісь загрози, маємо їх виявити й знищити», — такими словами Прем’єр апелював до журналістів, які зверталися до нього з відповідним листом-зверненням.

Першочерговий крок має зробити міністр інформаційної політики Юрій Стець, опрацювавши гострі кути питання з народними депутатами — членами профільних комітетів парламенту.

Найдовше тримав слово голова правління Укрзалізниці. Зі слів Войцеха Балчуна стало зрозумілим, що здобутків 2016 року в державному підприємстві обмаль з об’єктивних причин. Найперша з них — різке заниження фінансового плану, нестача коштів на ремонти рухомого складу.

«Укрзалізниця зношувала всі прямі резерви. Маємо системи кондиціювання, які не працюють у літній період через несвоєчасну організацію тендерів. У потягах — бруд і антисанітарія, бо нема чистої постільної білизни, плани ремонту не виконують через нестачу запчастин», — пояснив посадовець.

У фінансових питаннях ситуація ще гірша. Нині кредитний портфель підприємства оцінюється в 43 мільярди гривень, із яких 73% — в іноземних валютах, а збитки від пільгових перевезень сягають 700—800 мільйонів гривень.

«Із квітня фактично триває технічний дефолт. Ми стикаємося з примусовими стягненнями. Остання цифра — 680 мільйонів гривень. Програно судові справи на 500 мільйонів гривень та 50 мільйонів доларів. У комерційних питаннях угоди виконували через посередників — таких майже тисячі. Окрім цього, Укрзалізниця використала весь паливний резерв. У найгірші моменти через затримки тендерів у нас запас становив день. А постачальники палива укладають угоди зі штрафними санкціями 1% на день. Я з таким ніколи ще не стикався», — означив критичність ситуації очільник підприємства.

До Європи виведе Бескидський тунель

Порушення в питаннях підключення до енергосистем він оцінює в десятки мільйонів доларів. А позитивними сигналами вважає збільшення плану з ремонту вагонів на 11 тисяч. Важливо, що тисячі вагонів уже закуповують в українських виробників. Робочий парк локомотивів становить 86 тисяч. Борги в іноземних валютах Укрзалізниця переносить на гривні, щоб зменшити курсовий ризик. Там заручаються підтримкою вітчизняних банків.

У жовтні завершено будівництво Бескидського тунелю (залізничний тунель до Європи з Карпат завдовжки 1764 метри). Завершується модернізація ділянки Комиш-Зоря — Волноваха. А з 1 січня розпочне роботу один із двох відремонтованих залізничних поромів. Уже запущено 6 пар додаткових пасажирських потягів, ще стільки само додадуть наприкінці року. На завершальній стадії й ремонт 21 пасажирського вагона потягів Hyundai. Також ліквідовано систему бронювання квитків (її використовували здебільшого спекулянти). Інвестиційний план Укрзалізниці на наступний рік перевищує 25 мільярдів гривень.

На 2017-й заплановано модернізацію 200 пасажирських вагонів, придбання 6 рейкових автобусів, ремонт 360 та купівлю 15 локомотивів, електрифікацію напрямку Долинська — Миколаїв — Колосівка. Після того як голова правління Укрзалізниці пообіцяв Прем’єрові презентації стратегій рухомого складу та розвитку державного підприємства до 2025 року, Володимир Гройсман попросив його зробити з підприємства національного чемпіона, мільярдера. Уряд надасть новому менеджменту повну політичну підтримку. «Попрацюєте цей рік, відзвітуєте за фактично виконану роботу, і тоді уряд даватиме оцінку, впоралися ви чи ні», — означив позицію Володимир Гройсман.

Очільникові Мінагрополітики знадобилося кілька хвилин, аби розповісти, що, згідно з даними супутникового моніторингу (об’єктом дослідження стало Закарпаття), вирубано ліси на 871 ділянці площею 2112,49 гектара. На 530 ділянках площею 774,33 гектара вирубування було незаконним, хоч задокументовано як офіційне.

Глава уряду назвав інтерактивну мапу лісів вироком керівникам місцевих управлінь Держлісагентства. «Правоохоронці повинні перерахувати збитки держави й порушити кримінальні справи. Ті люди, які займалися контрабандою деревини, мають сидіти за гратами», — чітко наголосив Прем’єр. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua