Якщо ще недавно на Черкащині проблеми з комп’ютеризацією шкіл та інших навчальних закладів були розв’язані далеко не повністю, то нині, за повідомленням департаменту освіти і науки облдержадміністрації, забезпеченість комп’ютерами значно поліпшилася. Так, у загальноосвітніх навчальних закладах області за рахунок різних джерел фінансування встановлено 11 267 комп’ютерів, зокрема 788 навчальних комп’ютерних комплексів.
Сто відсотків на папері
Допомагає в цьому, як розповіла директор департаменту Галина Гаврилюк, державна цільова програма впровадження у навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків». Приміром, кабінети фізики, хімії та біології Маньківського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І—ІІІ ступенів — гімназія», Черкаської спеціалізованої школи І—ІІІ ступенів №17 недавно поповнилися 150 одиницями новітнього устаткування — мультимедійними інтерактивними комплексами, дошками, планшетами, ноутбуками, нетбуками та програмно-апаратними комплексами для використання електронних освітніх ресурсів. Цю техніку в рамках реалізації національного проекту «Відкритий світ» поставило Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами України.
Зростає показник забезпеченості навчальних закладів мультимедійною технікою. Так, у загальноосвітніх навчальних закладах області для якісної організації навчально-виховного процесу використовується 176 інтерактивних дощок та 544 проектори.
Доступ до Інтернету мають усі навчальні заклади області, а понад половини — до швидкісного. Багато шкіл, зокрема сільських, створили власні сайти. Підключені до мережі Інтернет також усі шкільні бібліотеки. І учні, й учителі мають змогу користуватися електронною бібліотекою, створеною в обласному Інституті післядипломної освіти педагогічних працівників. Для здобуття повноцінної освіти для 21 дитини, які у зв’язку із хворобою не можуть відвідувати загальноосвітній навчальний заклад, у містах Черкаси, Сміла й Тальнівському районі організовано навчання з використанням дистанційних технологій навчання.
Чиновник мав пріоритет
Освітяни активно оволодівають відповідними навичками. Усі педагоги пройшли тренінги за програмою «Intel — навчання для майбутнього» і мають сертифікати. Сотні їх торік додатково навчалися за цією та програмою «Вчителі в онлайні».
Проте, як зауважують у деяких школах, проблеми інформатизації, розвитку інформаційно-комунікаційних технологій розв’язуються не так швидко, як би хотілося. Адже комп’ютерна техніка, інформаційні технології на місці не стоять, а розвиваються дуже швидкими темпами. З цього погляду в області належить зробити ще багато, адже моральна зношеність встановленої кілька років тому техніки вже сьогодні дається взнаки. Цілком очевидно, що освітяни в цьому плані стають заручниками місцевої бюджетної політики. Приміром, торік в обласному центрі на комп’ютеризацію всіх черкаських шкіл і Палацу молоді було спрямовано всього 27,5 тисячі гривень. Скільки одиниць комп’ютерної техніки можна придбати за ці кошти, підрахувати неважко. Для порівняння варто назвати ще одну цифру: на придбання комп’ютерів та планшетів для своїх кабінетів черкаські чиновники витратили 391 тисячу гривень. Це у 14 разів більше, ніж усі витрати на комп’ютеризацію шкіл!
Очевидно, що треба змінювати пріоритети. Адже якщо для освітян впровадження у навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційних технологій і є одним із найголовніших, то для деяких чиновників це не головне. Хай, мовляв, дітки ще рік-другий пограються на допотопних електронно-обчислювальних машинах: хіба їм не все одно?
ФАКТ ДЛЯ РОЗДУМІВ
В одного з черкаських керівників довелося бачити на робочому столі сучасний комп’ютер, яким він, як з’ясувалося, користуватися не вміє. Тим часом коштує техніка чималих грошей.