Голова КМДА Олександр Попов зобов’язав керівника КП «Київпастранс» Миколу Ламбуцького їздити на роботу і з роботи виключно міською електричкою. Щоб на власному досвіді вивчити «температурний режим» у вагоні. Таку інформацію ми знайшли в Інтернеті і, щиро кажучи, майже поспівчували посадовцеві. Бо вивчати йому буде що. Там, розповідають люди, які щодня користуються цим видом транспорту, такий «дубняк», що кожна поїздка — майже подвиг. Це для звичайного киянина, який звик до подібних «сюрпризів». А ось для чиновника поміняти тепленький і зручний салон авто на переповнений і холоднючий вагон — справжній екстрим. Мабуть, транспортники вирішили киян загартовувати.
На цьому тлі нереальними здаються результати опитування, проведеного наприкінці минулого року в рамках розробки проекту Стратегії розвитку Києва до 2025 року. Ви не повірите, але його результати показали, що кияни, які мають власні машини, готові пересісти на автобуси, трамваї й електрички! 72% респондентів погодилися користуватися саме громадським транспортом, якщо той буде доступним, безпечним, чистим і комфортним.
Мабуть, погарячкували з відповідями. Бо якби таке опитування проводили зараз, результати його були б зовсім іншими. Адже після поїздки в холодній електричці слова «комфортність громадського транспорту» викликають у киян щонайменше регіт. Так «приємно і комфортно» їхати у вагоні, де температура не відрізняється від тієї, що на вулиці. Та на вулиці хоч рухатися можна, а у вагоні доводиться стояти нерухомо чи вмощуватися на холодне сидіння. У кращому разі — тулитись до сусіда… Тож ті, хто в теплішу пору року й не проти був залишити власні «колеса» вдома, нині відмовляються від такої ідеї й сідають у свої тепленькі авто. А «безколісним» нічого іншого не залишається, як заходити до промерзлих вагонів… А потім, відігрівшись і переставши «вибивати чечітку» зубами, вони скаржаться до кол-центру КМДА. Цікаво: куди поскаржиться, проїхавшись, керівник «Київпастрансу»?
І все-таки. Що ж сталося — чи то транспортники економлять на обігріві вагонів, чи то з якоїсь іншої причини «морозять» киян? Це питання цікавить не тільки тих, хто катається в холодних вагонах, а й голову КМДА Олександра Попова. Вочевидь, відповіді на нього він не знайшов, бо доручив начальникові Головного управління транспорту та зв’язку КМДА Євгенові Водовозову з’ясувати, чому пасажирські салони неякісно опалюються, і запропонувати шляхи розв’язання проблеми. «Якщо в салонах міських автобусів, трамваїв або вагонах міської електрички холодно, нам треба визнати, що підготовка транспортного господарства до зими виявилася недостатньою. Необхідно вивчити усі варіанти збереження тепла в салонах рухомого складу громадського транспорту. Навіть якщо виправити ситуацію повною мірою цього року не зможемо, то до наступної зими ми зобов’язані ретельніше підготувати транспорт», — наголосив Олександр Попов.
Що ж, похвальна така турбота посадовця. Ось тільки чи не запізно почали турбуватися? Адже хто рахував, скільки людей не вийшли на роботу після такої «мерзлої поїздки» і скільки киян звернулося по лікарняні саме завдяки «комфортному» транспорту? А скільки ще звернеться після неоптимістичного «якщо цього року виправити ситуацію повною мірою не зможемо…»? Ну чому чиновники завжди «хрестяться після грому», коли вже давно існують громовідводи?..