Безпекова складова у роботі транспортної галузі чи не найважливіша. Особливо якщо йдеться про повітряний та морський флот, де ця сфера була і нині є на чільному місці. Підсумкам роботи Укрморрічінспекції у 2013 році щодо підвищення рівня безпеки судноплавства та виконання зобов’язань нашої країни з контролю іноземних суден державою порту (Port State Control) була присвячена підсумкова колегія відомства.
— Контроль суден у портах, — нагадав начальник профільного управління Департаменту державного нагляду та контролю за безпекою на морському та річковому транспорті Укрморрічінспекції Ілля Тихонов, — здійснюється для визначення фактичного стану рівня безпеки судна, виконання судном вимог міжнародних конвенцій щодо безпеки судноплавства та направлення інформації про результати перевірок до бази даних Чорноморського меморандуму.
Посадовець наголосив, що найвагомішим чинником для якісного проведення перевірок суден є підготовка інспекторського складу. Майже три десятки фахівців Укрморрічінспекції торік підвищили свою кваліфікацію на спеціальних курсах і семінарах. Нинішнього року цю роботу буде продовжено.
Передусім ідеться про вдосконалення знань з англійської мови задля того, аби наші контролери впевнено спілкувалися з членами екіпажів іноземних суден. Постійно підвищувати свій професійний рівень треба ще й заради того, щоб бути в курсі всіх змін у національній нормативно-правовій базі та сучасних вимог, записаних у міжнародних конвенціях.
Така робота дає конкретні результати. Скажімо, аби зменшити кількість скарг капітанів іноземних суден, припинили дублювання перевірок інспекторами портового контролю та інспекторами служб капітанів портів. За словами голови Укрморрічінспекції Григорія Соболевського, впроваджується практика проведення таких перевірок спільними силами. І хоча наразі такий експеримент діє лише в Маріуполі, відомство вже ініціювало та підготувало зміни до Правил контролю суден з метою гарантування безпеки мореплавства.
Вони стосуються встановлення кваліфікаційних вимог до інспекторів контролю суден державою порту, затвердження зразка посвідчення такого інспектора, порядку взаємодії між інспекторами обох підрозділів. Усе це робиться задля того, щоб підвищити якість державного нагляду з боку Укрморрічінспекції за відповідністю суден, що заходять в українські порти, міжнародним і національним вимогам у сфері безпеки на морському та річковому транспорті.
І навіть є вже чим похвалитися: влітку 2013 року Україну виведено з «чорного списку» Паризького меморандуму (одна з умов вступу нашої держави до ЄС).