"Тиск на підприємців зменшується"

Інна КОСЯНЧУК
2 грудня 2014

Важливість розвитку малого бізнесу для держави зумовлена його значним внеском у створення робочих місць, здатністю оперативно адаптуватися до нових економічних умов тощо. Тож і державна підтримка малого підприємництва вкрай необхідна і на державному, й на місцевому рівнях. Втім, реформаторські законодавчі заходи спрямовані на перспективу, а їх ефективність гальмується через складну ситуацію у зв’язку з анексією АР Крим та подіями на сході України.

Та влада намагається докорінно змінити відносини з підприємцями. Серед прогресивних методів — реформування податкової й митної систем, спрощення процедур і зменшення часу справляння податків тощо. Проблеми малого бізнесу віддзеркалюються й на урядовій телефонній «гарячій лінії», на яку в цьому році надійшло майже 1300 звернень від підприємців. Чимало з них стосувалося отримання документів на здійснення підприємницької діяльності. Вжиті останнім часом законодавчі кроки значно спростили отримання дозвільних документів та здешевили витрати підприємців на обов’язкові регуляторні процедури. Однак дехто з них через брак поінформованості потребує певних консультацій.

Так, житель Маріуполя, що на Донеччині, попросив роз’яснити, що він має зробити для переоформлення ліцензії на здійснення будівельної діяльності, пов’язаної зі створенням об’єктів архітектури. Держархбудінспекція надала роз’яснення, що для цього підприємець має подати до інспекції заяву про видачу ліцензії із зазначенням відомостей щодо суб’єкта підприємницької діяльності.

Чимало підприємців скаржаться на корупційні дії, особисту упередженість представників органів виконавчої влади тощо. Боротьба з корупцією триває на всіх рівнях виконавчої влади. І платники податків мають важелі впливу на неправомірні дії чиновників. Так, ефективно працюють відповідні спеціалізовані «гарячі лінії». Зменшує тиск на підприємців електронізація відносин між органами влади і громадянами, запровадження єдиних державних стандартів надання послуг. Причиною скарг інколи буває незнання підприємцями своїх прав і обов’язків та повноважень певних контрольних органів.

Так, голова товариства з обмеженою відповідальністю із Виноградова на Закарпатті, яке займається імпортом цитрусових, повідомила, що через упереджене ставлення до неї затягується надання висновку фітосанітарної експертизи обласною фітосанітарною інспекцією, її вантажі затримуються, втрачається час на реалізацію товару. Та цього не доведено. У відповіді Державної ветеринарної та фітосанітарної служби, яка розглядала звернення, зазначено, що, згідно з урядовою постановою від 12. 05. 2007 р. №705 «Про деякі питання реалізації Закону України «Про карантин рослин», висновок фітосанітарної експертизи надається за результатами відповідного аналізу протягом трьох днів з дня подання зразка на аналіз, а щодо саджанців, живців, квіткових цибулин, бульб — наступного дня. Отож порушень у діях чиновників немає, документ було надано у встановлений законом термін та дозволено ввезення фруктів в Україну.

А заявник із Полтави скаржився, що чиновники затягують видачу підприємству ліцензій на проведення землеоціночних робіт та земельних торгів. Державне агентство земельних ресурсів поінформувало, що відповідна комісія прийняла рішення про видачу документа, отже, питання вирішено.

Загалом за період з 24 по 30 листопада на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 32 147 дзвінків, через Інтернет зареєстровано 338 звернень. 

0-800-507-309 — Урядова телефонна «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 – для жителів м. Києва. +380-44-284-19-15 — для громадян, які перебувають за кордоном. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua