"Своєчасність ціною в життя"

Любомира КОВАЛЬ
30 липня 2014

Телефонний номер швидкої медичної допомоги 103, а єдиний загальноєвропейський системи екстреної допомоги населенню 112 — ми знаємо, як «Отче наш». Не гортаючи довідники, за цими номерами ми кличемо на допомогу медичну бригаду, коли нам чи нашим близьким зле або ж є загроза життю та здоров’ю. Ці номери безкоштовні зі стаціонарного й мобільного телефонів. А номер 112 спрацьовує навіть тоді, коли немає сотового зв’язку.

Нормативи прибуття бригади «швидкої» на місце події, що належить до категорії екстрених, становлять: у містах — 10 хвилин, у населених пунктах поза межами міста — 20 хвилин з моменту звернення до диспетчера оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги (ЕМД) та медицини катастроф. І можуть бути перевищені (залежно від метеорологічних умов) не більше ніж на 10 хвилин. Та, на жаль, нерідко за різних обставин «швидка» запізнюється. І трапляється, що саме отих кількох хвилин і не вистачає, щоб уникнути найгіршого.

Від початку року на урядовій телефонній «гарячій лінії» зареєстровано понад 300 звернень з питань ЕМД. Найчастіше скаржаться на відмову у виїзді «швидкої» за викликами хворих, на низький (на їхній розсуд) фаховий рівень медиків. Такі звернення здебільшого надходили від жителів Дніпропетровської, Київської, Донецької та інших областей.

Соціальний працівник з Вінниччини переймалася здоров’ям пенсіонерки, інваліда І групи, яка потерпала від підвищеного артеріального тиску. І тільки завдяки втручанню департаменту охорони здоров’я та курортів обласної держадміністрації, бригада ЕМД того ж дня приїхала за викликом, що підтверджено зворотним зв’язком.

А пенсіонерка, ветеран праці, дитина війни з Цюрупинська, що на Херсонщині, запропонувала МОЗ внести гіпертонію до переліку хвороб, на виклики за якими мають виїжджати бригади працівників ЕМД.

Через брак коштів є проблеми з санітарним автотранспортом. Люди також жаліються на незадовільне матеріально-технічне забезпечення підрозділів екстреної медичної допомоги. Кажуть, що бригадам ЕМД не вистачає медобладнання, ліків, виробів медичного призначення. Інколи навіть відсутній аварійний запас медичного майна, нош, апаратури, пального.

Заявниця з села Попівці, що на Хмельниччині, просила пояснити, чи правомірно з неї затребували сплатити за бензин, щоб її хвору матір доправили «швидкою» до медзакладу. Завдяки втручанню департаменту охорони здоров’я обласної держадміністрації жінці повернули незаконно сплачені кошти.

Є скарги на неможливість додзвонитися на номер 103. Саме з цієї причини заявниця із міста Люботин Харківської області, яку занепокоїло погіршення її стану здоров’я, телефонувала на урядову «гарячу лінію» з проханням допомогти. Бригада ЕМД надала рятівну поміч, що підтверджено зворотним зв’язком.

Та найбільше дошкуляють «швидким» дороги. Неналежний їх стан призводить до затримки приїзду бригад ЕМД. Тривале очікування на фахову медичну допомогу (а надто — коли це нещасний випадок, травми чи отруєння) інколи коштує нам життя.

Загалом за період з 21 по 27 липня на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 35 322 дзвінки, через Інтернет зареєстровано 299 звернень.

0-800-507-309 — Урядова телефонна «гаряча лінія» працює цілодобово. +380-044-284-19-15 — для громадян, які перебувають за кордоном. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua