СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

Ніщо так влучно не характеризує стан справ на території регіону, як  різновид звернень громадян до владних структур. «УК» вирішив поцікавитися в Урядовому контактному центрі, з чим звертаються на урядову телефонну «гарячу лінію» люди з різних регіонів України. Розпочали з Сумської області, адже тут керівники місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування відповідально ставляться до заяв, пропозицій і скарг людей. Питання, порушені сумчанами у кожному четвертому зверненні, вирішено місцевими органами влади у повному обсязі. Це — один з кращих показників серед регіональних органів виконавчої влади країни.

З початку року на урядову «гарячу лінію» з різних проблем звернулося майже 3,7 тис. мешканців Сумської області. Понад 1,7 тис. громадян  просили роз’яснити правильність застосування тих чи інших положень законодавства або порядок вирішення конкретних питань, на що одразу ж отримали відповідні консультації від фахівців Урядового контактного центру. Щодо порушених сумчанами питань, які потребують розгляду і вирішення в органах виконавчої влади, то близько 900 звернень надіслано центральним органам виконавчої влади, майже 800 — Сумській облдержадміністрації.

Громада маж право чинити тиск на владу. Фото Володимира ЗАЇКИ

Характерно, що кількість звернень з багатьох важливих для людей питань, вирішення яких належить до компетенції місцевих органів влади, у поточному році помітно зменшилася. Так, порівняно з січнем—липнем минулого року кількість звернень громадян з питань заборгованості з виплати заробітної плати зменшилася на 50%, трудових відносин і умов праці — на 41%, соціального захисту населення — на 24%. Проте ще продовжують залишатися проблемними для сумчан питання охорони здоров’я, роботи комунального господарства та закладів освіти і деякі інші, про що свідчить збільшення звернень.

Прикладом неформального ставлення інституцій влади до проблем людей може бути такий реальний факт.  Жителька м. Білопілля Тетяна Георгіївна у зв’язку зі складним матеріальним становищем звернулася на урядову «гарячу лінію» з проханням надати матеріальну допомогу для проведення операції її сину. Білопільська районна держадміністрація, яка відповідала за розгляд цього звернення, вжила невідкладних заходів — хворий в екстреному порядку був госпіталізований і прооперований у той же день. Син Тетяни Георгіївни виписаний з лікувального закладу в задовільному стані. Крім того, розпорядженням голови Білопільської районної держадміністрації їй надано одноразову матеріальну допомогу в сумі 600 гривень.

Безумовно, не всі питання, які порушують громадяни у своїх зверненнях, знаходять позитивне вирішення. Частина проблем не може бути розв’язана через обмеженість бюджетних коштів, а інша належить до компетенції судових органів, а не органів виконавчої влади.

За минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію» звернулося 4902 громадянина зі скаргами, заявами й пропозиціями. Порівняно з попереднім тижнем їх кількість збільшилася на  6,3%. Звернення, які потребували більш детального розгляду, а таких зареєстровано більше 2 215, Урядовий контактний центр надіслав на опрацювання за належністю до органів виконавчої влади: до центральних органів влади — 407, до обласних державних адміністрацій — 1188 та  до інших організацій — 620. Після розгляду та конкретного вирішення порушених питань органи виконавчої влади надішлють громадянам на їх домашні адреси письмові відповіді.

ДОВІДКА «УК»

Урядова «гаряча лінія» працює, крім святкових днів та неділі, за таким графіком: понеділок —  п’ятниця з 8 до 21 години, субота —  з 8 до 19 години.

Звертаємо увагу підприємців, що на базі Урядового контактного центру з метою оперативного розгляду скарг на протиправні дії посадових осіб органів виконавчої влади спеціально запроваджено «Гарячу лінію» —  «Діалог з малим бізнесом». Скарги приймають фахівці за номером телефону урядової «гарячої лінії»:  0-800-507-309.

Дзвінки зі стаціонарних телефонів у межах України —  безкоштовні.