"Споживачі не хочуть, щоб їх обдурювали"

Валентина КОКІНА
14 лютого 2012

СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади 

Актуальною проблемою, з якою люди постійно  звертаються на урядову телефонну «гарячу лінію», є захист їхніх прав як споживачів. Аналіз цих звернень свідчить про те, що попри вжиті органами влади заходи щодо підвищення рівня надання споживчих послуг в Україні, це питання залишається в суспільстві болючим. Хоч будемо відвертими: останнім часом  громадяни не  замовчують факти порушень своїх прав, а відстоюють їх навіть у судах. Так, протягом 2011 року на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 1846 звернень. З початку 2012-го  вже є 194 звернення.

Найпоширеніші скарги стосуються підвищення цін на скраплений газ, побутове вугілля, лікарські засоби та продукти харчування. Скарги на неякісний товар здебільшого стосуються якості придбаних мобільних телефонів, складної побутової техніки, меблів, взуття, продуктів харчування. Серед порушень переважають скарги на невиконання законних вимог споживачів у сфері обслуговування. Ось типові приклади.

На урядову телефонну «гарячу лінію» звернулась жителька м. Маріуполя Донецької області з приводу придбання у супермаркеті  неякісних консервів «Сардини Атлантичні з додаванням масла», після вживання яких у заявниці виникла сильна алергічна реакція. При проведенні перевірки цієї торговельної установи, на підставі здійснених лабораторних досліджень встановлено, що зазначені  консерви не відповідають вимогам ДСТУ ГОСТ 7454-2009. За  реалізацію  товару керівництво супермаркету було притягнуто до адміністративної відповідальності, на торговельний заклад накладено штраф.

А житель м. Жмеринки Вінницької області поскаржився на торговельний центр, де придбав товар: бойлер, умивальник та інші сантехнічні вироби. Після  доставки вказаного товару з’ясувалось, що придбані вироби не відповідають замовленим і належать іншим фірмам-виробникам. Керівництво магазину відмовило у заміні невідповідного товару, або поверненні сплачених коштів. Після втручання спеціалістів регіональної інспекції з питань захисту прав споживачів заявнику повернуто кошти за придбаний товар.

З проханням здійснити перевірку продуктового магазину звернувся житель м. Запоріжжя, який повідомив про реалізацію в магазині горілчаних та  тютюнових виробів без дозвільних документів, неякісних продуктів та інші порушення правил торгівлі. Фахівцями Інспекції з питань захисту прав споживачів у Запорізькій області здійснено позапланову перевірку зазначеного магазину та виявлено ряд порушень, зокрема реалізацію товарів без документів, які свідчать про неналежну якість та безпеку споживачів, порушення правил зберігання товарів та інші. На директора цієї торговельної установи було складено адміністративний протокол, за актом перевірки видано Припис про усунення порушень.

Неякісний товар (курячу печінку) придбав у магазині житель м. Новомосковська Дніпропетровської області. Після встановлення цього факту, заявник звернувся з проханням здійснити перевірку магазину щодо додержання термінів реалізації товарів. При проведенні позапланової перевірки Інспекцією з питань захисту прав споживачів у Дніпропетровській  області, керівництво магазину визнало факти, викладені у заяві. Покупцю були повернуті кошти за придбаний товар. Крім того, під час проведення перевірки були виявлені інші недоліки, до керівника магазину застосовано фінансову санкцію та притягнуто до адміністративної відповідальності.

За період з 6 по 12 лютого 2012 р. до Урядового контактного центру надійшло 10184 звернення. 

0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua