ТРАНСПОРТ МАЙБУТНЬОГО

Студенти і викладачі Дніпропетровського національного  гірничого університету створили сонцемобіль

Чотири роки тому мені вже доводилося писати про електромобілі, створені в ДНГУ. І навіть пощастило проїхатися за кермом двох різних електромашин, які були дипломними роботами п’ятикурсників вишу. Нинішні студенти продовжили розвивати цей напрямок і створили трохи інше авто —електромобіль на сонячних батареях. 

«У нашому університеті діє бізнес-інкубатор, куди студенти приходять зі своїми ідеями. Під керівництвом ректора Геннадія Півняка вже давно ведемо роботи з джерелами відновлюваної енергії, і студенти вирішують завдання з розробки екологічно чистого транспорту, — розповів завідуючий кафедрою автомобілів  і автомобільного господарства ДНГУ Костянтин Бас. — Ця  розробка  в нас уже п’ята. Ми не претендуємо на першість і не говоримо, що створили електромобіль.  Ми звертаємо увагу на практичне застосування цього транспорту, якому достатньо для руху сонячної енергії.  Нашим завданням було також розробити рекламну конструкцію, яка могла б рухатися сама і використовувалася в умовах міста».

Екологічно чистий електромобіль EKO Solar Trike з привідним заднім мотор-колесом — гібрид, обладнаний сонячними панелями і трьома акумуляторами. Він може рухатися весь світовий день завдяки сонцю, а в сутінках їздити на електриці. Акумулятори повністю заряджаються, як і мобільні телефони, через зарядний пристрій у звичайній електророзетці за 8 годин.

Попри непрезентабельний зовнішній вигляд, екомобіль може їхати в сонячний день без підзарядки.
Фото інформаційно-аналітичного центру ДНГУ

«Ця конструкція лише прототип, на цьому пристрої ми відпрацьовуємо концептуальні підходи і саму ідею пересування за допомогою сонячної енергії, — пояснив доцент кафедри електроприводу ДНГУ Олександр Балахонцев. — Мета проекту — застосування гібридних технологій у промислових масштабах на автомобілях середнього класу типу «Сенс» і «Ланос». Розробка буде цікава, насамперед, для звичайних автомобілістів, які зможуть заощадити до 30% енергії».

У розробці  EKO Solar Trike  брали участь шість студентів-дипломників з однієї групи. «Зробити авто на сонячних батареях було нашою ідеєю, — розповідають студенти 5 курсу ДНГУ, які навчаються за спеціальністю «автомобілі і автомобільне господарство», Роман Демченко і Сергій Десятерик. — Цю модель можна ще доробити в плані дизайну і технологій, можна також застосувати плівкові сонячні елементи. Таку технологію можна використати, наприклад, і на дачі з метою збереження електроенергії».

Якщо на розробку попередніх моделей електромобілів ДНГУ було витрачено лише близько 2—3 тисяч гривень, то екомобіль за рахунок сонячних панелей обійшовся дорожче — приблизно у 7 тисяч гривень. Однак недорогий, до того ж  екологічний засіб пересування залюбки придбало би багато наших співвітчизників. На жаль, серійне виробництво електромобілів (як  і сонячних) в Україні не налагоджене, не кажучи вже про доступні моделі на кшталт студентських. А чим вони гірші за велосипеди? На мій погляд, навпаки —  зручніші.

«Ми отримали понад десяток звернень створити щось подібне для фізичної особи. Але університет не та установа, яка може отримувати прибуток. Створити власне підприємство у виші наразі не можемо», — відповідає на мої запитання щодо замовлення такої «машинки» Костянтин Бас. 

ДОВІДКА «УК»

Технічна характеристика електромобіля на сонячних батареях EKO Solar Trike :

♦ повна вага — 115 кг

♦ вантажопідйомність — 80 кг

♦ потужність —270 Вт/0,36 л.с.

♦ живильна напруга бортової системи — 36 В

♦ кількість передач — 3

♦ гальмівна система — механічна, задні — барабанні вмонтовані в мотор-колесі

♦ орієнтовна швидкість — 15—17 км/год

♦ час пробігу без підзарядки —   1 год

♦ АКБ — 3 по 12 В, 9 А * год, гелеві, 151х65х94

♦ сонячна батарея (37 В 270 Вт): три сонячні панелі, в кожній по 50 сонячних полікристалічних елементів (1,8 Вт,0,5 В)