КАТАСТРОФА
Серед загиблих пасажирів російського Ту-134 двоє українців
У ніч з понеділка на вівторок літак авіакомпанії «РосЕйр», що виконував чартерний рейс «Москва — Петрозаводськ», не прибув вчасно в пункт призначення і не вийшов на зв’язок. Про його долю стало відомо, коли від очевидців надійшов сигнал про пожежу поблизу селища Бесовець: лайнер здійснив жорстку посадку на автомобільну трасу. При ударі об землю фюзеляж літака розвалився і він спалахнув. До злітно-посадкової смуги було близько кілометра…
Серед 43 пасажирів, які перебували на борту, один громадянин Швеції, один — Нідерландів і двоє громадян України. Літаком також летіла, ймовірно, сім’я з чотирьох осіб, у яких було подвійне громадянство — РФ і США. Всі іноземці зазначені в списку загиблих. У зв’язку з катастрофою Президент України Віктор Янукович висловив співчуття Президентові Російської Федерації Дмитру Медведєву.
За фактом жорсткої посадки Ту-134 в Карелії Слідчий комітет Російської Федерації порушив кримінальну справу за ст. 263 КК РФ (порушення правил експлуатації повітряного судна, що спричинило смерть двох і більше осіб). Офіційний представник відомства зазначив, що слідство розглядає три основні версії авіакатастрофи: помилка пілотів або наземних служб аеропорту, технічні не?справності літака та складні метеоумови — коли літак заходив на посадку, у столиці Карелії був сильний туман.
Офіційний сайт компанії, якій належить злощасний Ту-134, повідомляє, що вона займається, зокрема, організацією VIP-чартерів на літаках, оброблених дорогими матеріалами. Послугами авіакомпанії користуються забезпечені росіяни для здійснення польотів у будь-який час доби по Росії і далекому зарубіжжю. На деяких ресурсах в мережі Інтернет можна знайти і відгуки пасажирів, які користувалися послугами компанії, зокрема для чартерів корпоративного відпочинку. Відгуки діаметрально протилежні: від захоплених до вкрай негативних: «Сів у літак і стало страшно! Перший раз за 15 років летів на 134-й тушці! Все скрипить, тремтить».
Справді, у зв’язку з цією аварією пожвавилася дискусія про те, що «тушки» ненадійні і падають частіше за інші літаки. Однак, на думку експертів, це лише підтверджує, що Ту — один з наймасовіших серійних літаків. А на іномарки авіакомпанії переходять передовсім, аби забезпечити комфорт пасажирам та легшу керованість в автоматичному режимі.
Проте, коли електроніка відмовляє, розхвалені аеробуси і боїнги стають некерованими, а в «тушок» є резервна система управління – на тросах, справитися з якою може лише кваліфікований пілот. На жаль, таких у Росії, як і в Україні, залишається дедалі менше…