ТРАНСПОРТ

Рішення щодо приміських електричок між прикордонними областями України і Росії можуть призупинити
 

Звістка про те, що всі приміські поїзди, які зв’язують Харківську і Бєлгородську області, будуть скасовані за ініціативою російської сторони з 1 серпня цього року, швидко облетіла й дуже засмутила жителів регіону. І це цілком зрозуміло. Адже багатьом з них доведеться відмовитись від поїздок до родичів і друзів, які проживають по той бік українсько-російського кордону, або ж шукати інший, менш зручний і значно дорожчий вид транспортного сполучення між двома областями. Отож цю малоприємну новину люди емоційно обговорювали в міському транспорті.

— Як же тепер бачитимуся з внуками, які живуть у Бєлгороді, — бідкалася своїй приятельці літня пасажирка метро Марія Волкова. — Кожні вихідні їздила до них, а тепер, як відмінять електрички, не зможу цього робити. На маленьку пенсію подорожувати в пасажирських потягах, навіть найнижчим класом, я не спроможна. Влітку завжди виникають проблеми з квитками на поїзди, адже у цьому напрямку подорожують російські відпочивальники до Криму. І таксі мені не по кишені. Біда, та й годі!

Інформацію про відміну аж дванадцяти пар приміських потягів, що курсують за маршрутами Харків—Бєлгород, Тополі—Валуйки, Одноробівка—Готня і Вовчанськ—Бєлгород, підтвердили й у прес-центрі Південної залізниці. Там поінформували, що за ініціативою російської сторони відмінено ще один приміський потяг Ворожба—Готня, який з’єднує прикордонні райони Сумської і Бєлгородської областей. У прес-центрі, зокрема, пояснили, що залізничне приміське сполучення між Харківською і Бєлгородською областями здійснювали ПЗ і ВАТ «Приміська пасажирська компанія «Черноземье» (Росія) на підставі укладеного торік, ще 30 грудня, договору. Однак за останній час Південна залізниця отримала кілька повідомлень від компанії «Черноземье» про намір розірвати договір. Причина в тому, що адміністрація Бєлгородської області не включає до замовлення на транспортне обслуговування населення приміські поїзди, що курсують міждержавними маршрутами. Через це у «Черноземья» немає джерела фінансування приміських міждержавних поїздів, і керівництво компанії прийняло рішення про розірвання з 1 серпня договору з Південною залізницею. Для останньої це повідомлення було, як і для жителів регіону, громом з ясного неба. Отож начальник Південної залізниці Віктор Остапчук направив звернення з проханням про збереження приміського залізничного сполучення між двома прикордонними областями президенту ВАТ «Російські залізниці» Володимиру Якуніну, голові Харківської облдержадміністрації Михайлу Добкіну, Генеральному консулу Росії у Харкові Сергію Семенову, начальнику Південно-Східної залізниці Анатолію Володьку. А генеральному директору ВАТ «Приміська пасажирська компанія «Черноземье» Віктору Шубіну запропонували переглянути своє рішення про розірвання договору.

Першою на ситуацію, що склалася, відреагувала обласна влада. Керівники Харківської облдержадміністрації в діалозі з бєлгородськими колегами спробували відшукати вихід із, здавалося б, глухого кута, і їм це вдалося. Проблему, як повідомив заступник голови Харківської облдержадміністрації Андрій Моченков, вичерпано. За його словами, залишилось лише обмінятися відповідними офіційними документами. На сьогодні уряд Бєлгородської області прийняв рішення про підтримку руху електропоїздів між Бєлгородом і Харковом. Для цього він звернеться в Думу з проханням виділити на це 15 мільйонів рублів.

«Чому розгорівся увесь цей сир-бор? Та через те, що для російської залізниці цей напрямок був збитковим. Враховуючи важливість взаємодії двох прикордонних областей, бєлгородці йдуть на цей крок і укладуть договір з відповідним структурним підрозділом, який забезпечить ці перевезення», — зазначив Андрій Моченков. Отож бідкатися харків’янам, як, до речі, і сумчанам, з приводу ускладнення відвідин родичів, що проживають на Бєлгородщині, зарано. Адже скасування потягів, судячи з почутого, відміняється.