"Щоб відпускникам було комфортно"

Лариса ДАЦЮК
15 травня 2013

ГАРЯЧА ПОРА

Укрзалізниця готує до послуг пасажирів  4532 вагони

Аби впоратися з перевезенням відпускників, на залізницях України триває підготовка пасажирського господарства до роботи у літній період.  Планується підготувати 4532 вагони, з яких 138 буде відремонтовано капітально та 362 — реанімують у депо. Це означає, що вагони  не лише пофарбують і освіжать їхні кузови, а й оновлять інтер’єр та внутрішнє оснащення, в тому числі електричне та холодильне обладнання. У залізничників уже є необхідний запас матеріально-технічних засобів, вузлів і деталей вагонів.

Приміром, на Львівській залізниці упродовж квітня-травня відбувається сезонний огляд вагонів, проводяться ремонтні роботи, закуповуються нові фіранки, килимові доріжки, посуд. До старту сезону заплановано придбати понад 58 тисяч комплектів постільної білизни для плацкартних та купейних вагонів, і понад 1800 комплектів для вагонів СВ. Для обслуговування пасажирів передбачається додатково залучити 500 працівників поїзних бригад.

Загалом на Львівській залізниці до літа підготують  664 пасажирських вагони. З них 590 курсуватимуть у складі 22 поїздів (ще 50  будуть у поїзному та ремонтному резерві). Щоправда, систему кондиціонування повітря  матимуть лише 217 вагонів.

Вирішити це питання складно не лише львів’янам, а й усій Укрзалізниці. Нині системами кондиціонування повітря обладнано менше 37% вагонів. У всіх інших працює так звана природна вентиляція, яка не рятує у спеку. Проїхатися в такому вагоні, скажімо, з Луцька до Сімферополя — неабияке випробування. Тож не дивно, що нарікань на якість послуг не бракує.

Проблема настільки серйозна, що її зарахували до державних пріоритетів: у Національному плані дій на 2013 рік є пункт щодо закупівлі 248 пасажирських вагонів вітчизняного виробництва. Уряду доручено передбачити  закупівлю за рахунок коштів держбюджету 200 купейних вагонів, 41 пасажирський вагон з місцями для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями та 7 спеціалізованих вагонів типу СТ (службово-технічні). Якщо кошти будуть виділені, можна очікувати на поліпшення сервісу вже у найближчому майбутньому.

Мабуть, у вагоні таки є кондиціонер. Фото Oлександра ЛЕПЕТУХИ

ДОВІДКА «УК»

На сьогодні зношеність пасажирського рухомого складу, який задіяний в нічних перевезеннях, становить майже 86%. Понад 3,6 тис. вагонів уже експлуатуються понад нормативний термін. Щорічно парк пасажирських вагонів зменшується в середньому на 200 одиниць (фізичний знос). Приміром, на Львівській залізниці парк пасажирських вагонів нині налічує 1042 одиниці, а вже до кінця 2013 року відчуватиметься дефіцит 227 вагонів.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua