НЮ І НЮ!

Щоб стати зіркою телеекрана, варто лише роздягнутися
 

Ця новина «підірвала» Інтернет, газети і телеканали. Таку видатну подію не описав і не показав тільки ледачий. Що ж сталося? В Україні відбувся дефолт чи на Троєщину запустили метро? Та ні, випускниця павлоградської школи прийшла на випускний у білизні.

«Це творчий прорив», — запевняє мама дівчини (до речі, вчителька української мови та літератури в тій самій школі). «Творчий прорив» приніс дівчині всенародну популярність. В одну мить про неї дізналася вся Україна. Це називається «вранці вона прокинулася знаменитою». Газети вишикуються в чергу, щоб узяти у вчорашньої школярки інтерв’ю («на бесіду вона виділила 20 хвилин, як і личить справжній зірці», пише одна відома газета). Телеканали знімають про неї сюжети і навіть роблять спеціальні програми. Найрозлогіший сюжет про дівчинку, яка на випускний вечір одяглася, як на побачення з багатим клієнтом у якомусь клубі чи на трасі, дали журналісти «Подробиць тижня» на «Інтері».

Напівгола Настя Фоменко тріумфально крокує екранами телевізорів і сторінками Інтернету. «Мені все одно, що говорять про мене. Зате я зірка Інтернету та блогосфери. Я щаслива, що тепер мене знають усі не лише в Україні, а й у Росії», — жваво розповідає випускниця. Щось подібне ми вже читали. «Раніше тільки ви одні знали, що на цьому світі існує колезький реєстратор Дмитро Кулдаров, а тепер вся Росія знає про це!» — повідомляє батькам персонаж оповідання Чехова «Радість», який у нетверезому стані потрапив під коня і завдяки цьому став героєм газетної статті. Чехов писав про вічне, і нинішня історія це переконливо доводить. Але проблема дешевого піару сьогодні більш актуальна, ніж наприкінці XIX століття, коли він писав свої твори. Та й зробити це набагато простіше, адже тепер у нас є Інтернет і телебачення, які з радістю хапаються за такі «сенсації». Навіть трагедії Оксани Макар, вибухам у Дніпропетровську, акціям протесту чорнобильців телебачення не приділяло такої уваги.

Мама дівчини, яка не розуміє, чому здійнявся такий галас, на захист доньки процитувала відомі слова Олександра Довженка про те, що один бачить у калюжі зоряне небо, а інший — каламутну воду.

Здається, дівчина з Павлограда точно вловила дух часу, щоб спіймати рибу в каламутній воді. Її історія, яка, в принципі, не варта виїденого яйця, відобразила тенденцію, що давно вже домінує в суспільстві. Скандал, епатаж перетворилися на надійний шлях до успіху. Батьки з розчуленням дивляться, як на телеекрані їхні п’ятирічні доньки, одягнені в декольтовані сукні, співають еротичні пісні. Молоді дівчата вишиковуються в черги на участь у програмах на кшталт «Як вдало вийти заміж» (бажано за багатого). Тож, мабуть, не випадково з усього розмаїття випускних подій головною стала саме ця історія. Здається, сьогодні телебачення цікавлять не розумні голови, а сідниці в трусах а-ля Дольче і Габбана.

ДУМКА ФАХІВЦЯ
                            
                                   
Алла КОВАЛЕНКО, 
завідувач кафедри соціальної психології
Київського національного університету
імені Тараса Шевченка, доктор
психологічних наук:

— На жаль, у суспільстві відбувається викривлення моральних цінностей, і ця історія лише підтверджує цей факт. Якщо раніше молода людина знала, що досягти успіху, зробити кар’єру можна за умови наполегливої праці над собою, якісної освіти, набуття професійного досвіду, то сьогодні їй доводять, що все значно простіше. Головною метою життєвого успіху декларується не професіоналізм, а вміння вдало вийти заміж. Багато дівчат хочуть бути моделями, адже це, на їхню думку, пов’язано з великими грошима. Ось і ця дівчина з Павлограда вирішила привернути до себе увагу саме в найлегший спосіб. Здивувала мене і її мама, яка раніше, як розповідають її колишні учні, примушувала їх змивати косметику і перевдягати короткі спіднички. Але нині вона чомусь не бачить нічого кримінального у випускному вбранні своєї доньки. Відбувається підміна понять честі, гідності, авторитету. Замість них — популярність за будь-яку ціну, гонитва за легкими грошима. Такі пріоритети в суспільстві — дуже тривожна тенденція. На жаль, журналісти схопилися за цю історію і роздули її як сенсацію. Поза сумнівом, засоби масової інформації мають висвітлювати події без упередження. Але, на мою думку, в цьому випадку варто було розставити правильні акценти або не показувати цього взагалі. Щоправда, наші студенти, думкою яких ми поцікавились, відповіли, що вони ці програми не дивилися — іспити для них головніші.