"Шлях до моря"

Іван ШЕВЧУК
10 листопада 2010

СТРАТЕГІЯ

Одесити роблять ставку на контейнерні перевезення

На Одеській залізниці професійне свято збіглося у часі з ювілеєм - 145-річчям від створення підприємства. До нього підготувалися заздалегідь: протягом останніх трьох років одесити є переможцями галузевого змагання. Цьогоріч вона впевнено виконує планові показники і демонструє навіть певне зростання порівняно із минулим роком.

Хоча робити це нелегко. Через запровадження квот на експорт зерна Одеська залізниця перевезла його майже вдвічі менше, ніж торік. Значно зменшилося й транспортування металу. Компенсувати ці втрати вдалося за рахунок інших вантажів: на 17% зросли обсяги перевезення руди і на 21% - нафти. Зокрема, цьогоріч Одеська залізниця має перевезти для Білорусі 4 млн тонн венесуельської нафти, наступного року - ще 10 млн. Начальник Одеської залізниці Ілля Левицький каже, що чітко зпрогнозувати кон'юнктуру вантажів складно. Однак деякі стратегічні напрямки у розвитку підприємства все ж визначили. Приміром, до 2015 року Одеська залізниця має уп'ятеро збільшити перевезення контейнерів, яке є досить прибутковим. Тарифи тут у кілька разів вищі, ніж, скажімо, при перевезенні вугілля. До того ж контейнерні перевезення є найперспективнішими і для портів. У зоні обслуговування Одеської залізниці діють 9 морських та 3 річкових порти, на які припадає 80% вантажообігу вітчизняних портів.

Саме через це до 40% транзитних перевезень України здійснюється Одеською залізницею. Її рейки є складовою частиною чотирьох міжнародних транспортних коридорів, через які забезпечується товарообмін понад 80 країн. Тож не дивно, що на окремих ділянках залізниці вже відчувається дефіцит пропускної спроможності. Тісно стає у кримському напрямку. Аби зарадити цій проблемі, на ділянці Долинська -Миколаїв були споруджені двошляхові вставки завдовжки 52 км. Збільшено пропускну здатність під'їзних шляхів в Іллічівському та Южному портах.

Є хороші новини й для пасажирів: 1 жовтня відновлено курсування поїзда Кишинів - Одеса, який було скасовано 2006 року через конфлікт Молдови з Придністров'ям.

Приємною звісткою є заява начальника залізниці про те, що, попри проблеми із компенсацією за перевезення пільгових пасажирів, тарифи на проїзд підніматися не будуть. Принаймні до кінця року.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua