УРЯДОВЕ ДОРУЧЕННЯ
Журналісти "Урядового кур'єра" проїхались по лінії швидкісного трамвая
Коли завершиться реконструкція лінії Київського швидкісного трамвая, який курсує між станціями "Старовокзальна" та "Кільцева дорога"? Почали її в червні 2007 року, планували завершити до 2009-го. Потім терміни перенесли на 2010 рік. 16 жовтня було відкрито першу чергу відновленої лінії. Прем'єр-міністр Микола Азаров дав доручення київській міській владі повністю закінчити роботи до 1 березня. Тож саме цього дня ми й вирішили на власні очі подивитися, як виконується доручення глави уряду.
Начальник управління транспорту та зв'язку КМДА Євгеній Водовозов запропонував відвідати разом ще не завершені станції. До речі, для Євгенія Наумовича цей швидкісний трамвай - майже династична справа. Ще в 70-х роках, коли тільки-но будувалася ця лінія, його батько брав участь у її спорудженні. А тепер син причетний до реконструкції.
Наступна дата - 15 березня
Оглядаємо "навколотрамвайні" краєвиди з вікна авто. Розпочали від "Старовокзальної". За вікном - станції, які нагадували будівельні майданчики. Кілька входів до підземних переходів ще обтягнуті поліетиленовою плівкою, так само не готові платформи.. Тож до 1 березня з виконанням доручення Прем'єр-міністра якось не склалося.
Та Євгеній Водовозов назвав іншу дату: 15-16 березня. До цього часу, запевнив він, відкриються повністю всі станції, і Прем'єр Микола Азаров перевірить виконання робіт. Зараз не діють дві станції - "Площа Перемоги" і "Повітрофлотський проспект". Проїжджаємо повз "Політехнічний інститут".
- Тут один бік відкритий, інший закритий. Ми робимо одну частину переходу, потім іншу, - пояснює Євгеній Водовозов. - Це створює незручності, але дає можливість і трамваю виконувати свою функцію, і паралельно вести роботи. Ви зараз не багато працівників бачите, роботи йдуть в основному в нічний час, коли не ходять трамваї. Працює дві зміни. До речі, на "Гарматній" та "Івана Лепсе" нам заважали незаконні кіоски. З ними "боролись" кілька місяців. Допомогло лише втручання голови КМДА Олександра Попова. Він подзвонив начальнику УВС міста - і буквально за тиждень вирішили питання. До речі, на лінії курсує майже 40 зчіпок поїздів з інтервалом приблизно 4 хвилини.
- Скільки грошей витрачено на реконструкцію?
- Вкладено приблизно 120 млн грн. Ще треба майже 80 млн. На першому етапі дуже серйозно допомагав уряд. Без участі Миколи Азарова ми б не відкрили цей трамвай. Деякі виконані роботи ще не профінансовані. Добре, що генпідрядник - трест "Київміськбуд-2" - погоджується працювати в борг, - каже Євгеній Водовозов і, показуючи на станцію, повз яку проїжджаємо, продовжує екскурсію. - Це "Польова", вона вже майже готова. Залишилося покласти плитку. Мороз трошки гальмує, бо від холоду плитка відвалюється. Якщо буде кілька теплих днів - зробимо, хоч і в авральному порядку... А це - станція "Індустріальний міст", тут залишилися дрібні роботи. Конструкції ставилися за останні два тижні в швидкому режимі. Та ось біда - не всі пасажири поводяться добре. На станціях хулігани в кількох місцях уже побили ногами, поламали ФМ-панелі з утеплювачем. Ми все відновимо, але ж це гроші міста. Ми використовуємо такі матеріали, бо це дає нам можливість робити все швидко.
Коли під'їжджали до "Гарматної", Євгеній Водовозов повідомив, що вона зараз закрита, і додав:
- Півтора тижні тому тут були руїни. Конструкції поставили три дні тому, їх днями накриють, готують до додаткової заливки. Зараз перехід частково робиться.
Ми вийшли з авто на станції "Івана Лепсе" Спустилися в підземний перехід. Добирались до трамвая в тіснуватих умовах - для проходу залишили невелику "доріжку", інша половина переходу закрита парканом. Люди біжать до платформи, тут же працюють робітники... І - мабуть, невід'ємне явище наших підземних переходів - торгівля. Ось тітонька держить у руках оберемок рейтузів і, мабуть, не переймається, що на них може посипатися пилюка. Пригадую, напередодні наші колеги, які їздять цим видом транспорту, скаржились, що до деяких станцій доводиться добиратися в умовах майже екстремальних, до того ж увечері екстрім сягає "пікової точки" - в темряві треба бути надто обережними, бо й ноги можна поламати.
- Я їжджу цим трамваєм щодня від бульвару Кольцова до бульвару Лепсе, - розповідає Ніна, жіночка, до якої ми підійшли зі своїми запитаннями. - Раніше їздила 69-м автобусом. Трамваєм швидше на 6-8 хвилин, тож це краще. Хоча добиратись до платформи незручно. Щоправда, я їду з роботи в світлий час доби. А увечері людям, мабуть, погано. Але я думаю, це тимчасово.
- Справді, нині не дуже комфортно, - погоджується Євгеній Водовозов.
На посадочній платформі він звертає нашу увагу на плитку, яка покладена криво, "хвилями", і повідомляє, що така робота прийнята не буде, будівельники мусять оце неподобство переробити.
"Знаю багато, та багато не скажу"
Прощаємось із нашим гідом, аби проїхатись у трамваї й оцінити обстановку, так би мовити, зсередини. Зайшли на одну з уже облаштованих станцій. Сподобалось: чисто і світло. Біля турнікета компостуємо квитки. Від механічного компостера, який пробиває дірки на квитку, цей відрізняється тим, що видруковує число і час. У вагоні касир-контролер пояснив, що це має значення.
- Час поїздки - не більше 35 хвилин. За цей час ви можете вийти з вагона, сісти в інший трамвай... Але якщо вийдете за рамку, то вже треба брати новий талончик.
Касир був у хорошому настрої, бо, як пояснив, напередодні отримав зарплату. За січень. Тож погодився з нами поговорити, щоправда, анонімно.
- Запитуйте, не соромтесь. Я працюю тут 15 років. Я багато знаю, але багато чого вам і не скажу.
- Як тут працюється?
- Ой, що я вам скажу! Ви були на кінцевій станції "трійки"? Скільки та станція працює, так там уже дверей немає. Дешево ж усе роблять, воно й ламається. Холод такий - бідні працівники мерзнуть. Ні, щоб скляні двері встановити, так вони УФО поставили... А ще один трамвай - новий - взагалі без опалення. Холодно, але кого це хвилює? А коли трамваї нові прийшли, здається, з Дніпропетровська, виїхали на трасу, на зупинці почали відкривати двері - а не виходить! Платформа зроблена вище, ніж треба, почали двері переробляти, десь щось підрізали... Зробили більш-менш. Ось вам і якість.
- Ми щойно їздили з керівництвом, і нам сказали, що до 15-16 березня повністю завершать роботи...
- Я б на їхньому місці те саме говорив, а може, й ще краще. Але скільки разів переносили це відкриття! На мою думку, все повністю буде готове в наступному році. Бо тут купа недоробок. Ви зверніть увагу на огороджуючу сітку. Скільки її вже побито-поламано! Це ж знову треба вкладати гроші. А що за якість робіт в переходах, на станціях! Ось на станції "Гната Юри" було шикарне оголошення, яке світилося в перший тиждень після відкриття. Зараз економлять електроенергію. Був би в мене час - я б вам ще скільки цікавого розказав!.. - попрощався з нами приязний чоловік, бо вже під'їхали до станції, з якої починали - "Старовокзальної"...
ДОВІДКА "УК"
Київський швидкісний трамвай - перша на території колишнього СРСР швидкісна лінія, що сполучає залізничний вокзал і район Борщагівка (правий берег Дніпра). Вона фізично інтегрована у міську трамвайну мережу. Відкрита після реконструкції 16 жовтня 2010 року. Протяжність лінії - майже 11 км в один бік.