"Приватизація рейкового монополіста — міф"

Галина ІЩЕНКО
5 вересня 2015

Кабмін ухвалив рішення про корпоратизацію Державної адміністрації залізничного транспорту України (Укрзалізниця) і почав формування нової акціонерної компанії.

Про це вчора на брифінгу  повідомив міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський. За його словами,  для реалізації такого важливого для країни проекту слід буде внести законодавчі зміни, а сам процес триватиме кілька років. Як зазначив міністр, аудиторська компанія Delloite оцінила активи Укрзалізниці в 245 мільярдів гривень без урахування Криму та зони АТО.

«Нам конче необхідно ухвалити нові закони про залізничний транспорт та про Нацкомісію регулювання транспорту. Після цього на зміну чекатимуть ще 50 підзаконних актів. Зазначу, подібне в інших країнах Центральної та Східної Європи відбувалося  протягом п’яти-семи років», — сказав міністр.

Як вважає посадовець, такі кроки вкрай потрібні й на них чекають не лише працівники-залізничники, а й пасажири.

«Завдяки цим заходам спеціалісти залізниці матимуть більші знання і стануть більш фаховими, а пасажири отримуватимуть якісніші послуги транспорту», — підкреслив він.

Зазначимо, що голова Комітету Верховної Ради з питань транспорту Ярослав Дубневич підтримав корпоратизацію цієї державної компанії та створення акціонерного товариства «Українська залізниця».

На  думку Андрія Пивоварського, навколо Укрзалізниці багато чуток і пліток, що начебто її приватизують і чимало працівників  підприємства залишать без роботи.

«Проте це лише міфи, і їх чимало. Кого буде звільнено, то це нинішній топ-менеджмент компанії. Для керівництва Укрзалізницею необхідні сильні фахові кадри.

Ще один міф — що корпоратизація компанії розпочалася раптово. Однак зазначу, що вона триває ще з 2006 року. І нічого спільного корпоратизація не має із приватизацією. Законодавством України це робити заборонено», — доповів він журналістам.

За словами посадовця, в лютому 2012 року було ухвалено закон України про акціонування Укрзалізниці, згідно з яким реформа повинна була відбутися в тримісячний термін, однак до неї повернулися лише в 2014 році.

«Торік у червні Кабмін ухвалив постанову про утворення до початку 2015 року публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» на базі Укрзалізниці зі стовідсотковим державним капіталом без права відчуження. Однак терміни реформи було перенесено через судову суперечку перевізника з Антимонопольним комітетом України», — сказав Андрій Пивоварський.

Як вважає представник компанії — виконавця аудиту Укрзалізниці партнер компанії Deloitte Артур Огаджанян, обраховуючи вартість активів державної компанії, скористалися досвідом роботи німецької та австрійської залізниць. «Вони дуже подібні до нашої, адже там левові частки власності та перевезень перебувають у державній власності. Проте коефіцієнт зношеності Укрзалізниці набагато більший, ніж у Європі. І наша дорога відрізняється від європейських тим, що на ній набагато більше перевезень вантажів», — сказав він.

Міністр інфраструктури повідомив, що останніми днями відбулося кілька важливих подій. Одна з них — ухвалення урядом дій щодо так званої дерегуляції в наших портах.

«Із 8 вересня стануть чинними нові правила логістики, контролю заходу суден, радіологічного контролю вантажів тощо. Бізнесмени доповідають, що за останні місяці працювати у портах стало набагато легше. Вони вважають, що такий важливий коефіцієнт, як період обертання вагонів, збільшився на 25%. А за новими правилами їм буде ще простіше працювати», — зазначив Андрій Пивоварський.

Також серед запроваджуваних ініціатив — скорочення кількості процедур у портах та задіяних контролюючих органів, запровадження електронного документообігу, скасування обов’язкового контролю ізольованого баласту. Для залучення транзитних вантажопотоків міністерство ініціювало експеримент зі зниження пор?тових зборів на 50% для цих вантажів. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua