ЗАВДАННЯ
Уряд має затвердити заходи з реформування сфери адмінпослуг
«Президент приділяє велику увагу темі дерегуляції, особливо вдосконаленню порядку надання адміністративних послуг. Але цей процес непростий — він тривалий і комплексний», — такими словами розпочала брифінг щодо підписаних главою держави доручень перший заступник Глави Адміністрації Президента Ірина Акімова.
Кабінет Міністрів має час до 1 вересня підготувати та затвердити план заходів з реформування сфери надання адміністративних послуг. У цьому документі потрібно розробити детальний порядок надання послуг, їх інвентаризацію, визначити перелік послуг, які можна буде надалі затверджувати. За словами Ірини Акімової, цей план буде інструментом контролю за процесом реформування адміністративної системи. Серед нововведень, які пропонує глава держави, і те, що громадяни зможуть звертатися до держустанов до 20.00 у будні та до 16.00 у суботу. Попрацює влада і над покращенням умов у приміщеннях, в яких люди вистоюють черги.
Система адмінпослуг має стати приязною для громадян. Фото УНІАН
«На цей момент в Україні немає чіткого переліку адміністративних послуг. Тому Президент доручив уряду до 1 жовтня це забезпечити, щоб надалі мати змогу визначити, які адміністративні послуги потрібно врегулювати, а з якими «боротися», — пояснила посадовець. У цьому контексті Антимонопольний комітет мусить визначити ступінь монополізації ринку представлення адмінпослуг.
А проект закону про основи надання адмінпослуг (документ вже подано до парламенту) стане рамковим у переформатуванні адміністративної системи. Тож одразу після прийняття цього базового документа протягом місяця главі держави потрібно буде надати законопроекти, які визначатимуть перелік надання відповідних послуг.
Окрім цього, до 1 січня 2012 року буде розроблено спеціальний веб-портал, на якому з’являтиметься інформація про види адміністративних послуг, перелік документів, необхідних юридичним чи фізичним особам, порядок їх надання і таке інше. «Це крок до прозорості, унеможливлення виникнення корупції», — запевнила перший заступник Глави АП.
Вже визначено й пілотні регіони, які створюватимуть міські центри з надання адмінпослуг за рахунок коштів з держбюджету. Це Київ, Кіровоград, Луганськ. За словами Ірини Акімової, влада цих міст була ініціатором таких новацій, оскільки має власні інформаційні бази та напрацьований досвід. «У Кривому Розі, Вінниці, Харкові, Івано-Франківську вже намагалися створити центри з надання адміністративних послуг. І ці спроби були вдалими. Надалі досвід областей узагальнюватиметься та буде обов’язковим для всіх регіонів країни», — констатувала вона. До того ж, у столиці функціонуватиме експериментальний міський веб-портал.
Насамкінець посадовець зазначила, що найближчим часом у Києві стартуватиме пілотний проект, який сприятиме спрощенню взаємодії ДАІ з власниками авто. У спеціальному центрі надаватимуться усі послуги, пов’язані з експлуатацією транспортних засобів. Таку практику вдало використовує Грузія, тож Президент упевнений — ми повинні запозичити досвід цієї країни.