СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ
Що робить влада для громади
Використання принципу «зрівнялівки» соціально несправедливе щодо конкретної людини. Саме тому послідовно проводиться політика посилення соціального захисту громадян, які найбільше цього потребують.
Серед основних питань, з якими громадяни звертаються на урядову телефонну «гарячу лінію», — надання пільг соціально вразливим людям. Протягом січня—травня 2013 року на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 5325 таких звернень, зокрема 425 — щодо пільг на оплату житлово-комунальних послуг та запитаннями, хто має право ними користуватися.
Наприклад, батько багатодітної сім’ї з Миколаївщини звернувся з проханням допомогти отримати пільги зі сплати за житлово-комунальні послуги. За повідомленням Головного управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, чоловік отримав роз’яснення, написав відповідну заяву та надав необхідні документи. І сім’ю одразу взяли на облік в Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги.
Значна кількість звернень стосувалися отримання субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива. Громадяни також скаржилися на те, що на місцевому рівні їм в отриманні субсидій відмовили. Деякі заявники просили роз’яснити умови отримання субсидії у тій чи тій ситуації.
Так, пенсіонерка, ветеран праці з Черкас поскаржилася на те, що їй припинили виплату субсидії на оплату всіх видів комунальних послуг. Зверталася до управління праці та соціального захисту населення, та марно. За інформацією виконавчого комітету Черкаської міської ради, після погашення заявницею заборгованості зі сплати за комунальні послуги, вона повернула собі право на отримання субсидії. А отже їй запропонували із цим питанням звернутися до управління праці та соціального захисту населення. Згодом фахівці Центру з’ясували, що питання черкащанки вирішено повністю.
Якщо нарахована субсидія — плата за «комуналку» буде меншою. Фото Володимира ЗAЇКИ
У багатьох зверненнях заявники порушували питання щодо правильності нарахування та неврахування пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги. Так, пенсіонерка, інвалід II групи із Запоріжжя поскаржилася, що при нарахуванні плати за послуги з електропостачання їй з листопада 2010 року по лютий 2013 року чомусь не враховували субсидію. Тричі зверталася до працівників ВАТ «Запоріжжяобленерго», але безрезультатно. Дирекція з енергозбуту ВАТ «Запоріжжяобленерго» провела перевірку нарахувань за спожиту електроенергію та перерахованих субсидій, за результатами якої зробили перерахунок виставлених рахунків за спожиту електроенергію. Зворотним зв’язком встановлено, що розмір субсидії при нарахуванні оплати за електроенергію був врахований.
З аналогічного питання на урядову телефонну «гарячу лінію» звернулася пенсіонерка, дитина війни з Ковеля Волинської області. Вона поскаржилася, що при оплаті за житлово-комунальні послуги за лютий їй не врахували 50-відсоткові пільги як вдові учасника Великої Вітчизняної війни. Виконавчий комітет Ковельської міськради ретельно опрацював звернення. Згодом жінка повідомила, що перерахунок плати за житлово-комунальні послуги за лютий 2013 року їй провели правильно.
На урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет з 10 по 17 червня надійшло 9520 звернень.
0800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua