«Немає долі без солі, а без хліба життя», каже народна мудрість. І це справді так. У нашій торговельній мережі зазвичай продають хліб, виготовлений за традиційними технологіями та державними стандартами України, міжнародними , галузевими стандартами та за прискореними технологіями. Нині виробники, постачальники і продавці продуктів, зокрема хліба, працюють в умовах жорсткої конкуренції. Однак не всі дотримуються принципів добросовісності.
Як повідомили в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, на якість хлібобулочних виробів скаржаться представники різних соціальних груп. На те, що хліб виробництва хлібокомбінатів міста Маріуполя (Донеччина) крихкий та несмачний, звернув увагу місцевий житель. Киянина, що купує хліб у фірмовому магазині по вулиці Ревуцького, турбує якість продукції хлібокомбінату №11. Усі звернення громадян фахівці Урядового контактного центру надсилають для вивчення та реагування до відповідних органів державної влади на місцях, органів Держінспекції з прав споживачів на місцях. Контролюючі органи тримають під пильною увагою якість продуктів, адже задоволення потреб кожної людини в якісній та безпечній їжі є одним з пріоритетів державної політики в галузі здорового харчування.
За інформацією Урядового контактного центру, протягом січня—лютого 2014 року органи виконавчої влади отримали 654 звернення щодо захисту прав споживачів (за такий самий період 2013 року — 878). Зокрема щодо неналежної якості харчів — 27 скарг. З них 21,7% — щодо м’ясних виробів, 17% — щодо кисломолочних продуктів, фруктів та овочів. Йшлося про незадовільну якість продуктів, порушення технологій виробництва, вимог до маркування, умов і термінів зберігання та реалізації тощо.
Жителька Тернополя повідомила, що в магазині «Молоко» реалізують прострочені молоко, кондитерські та ковбасні вироби. Інспекція з питань захисту прав споживачів у Тернопільській області оперативно відреагувала та провела позапланову перевірку магазину, під час якої виявлено товари без необхідної доступної та достовірної інформації для споживача, а також прострочені товари. За порушення вимог законодавства фізичну особу — підприємця притягнуто до адміністративної відповідальності та накладено адміністративно-господарське стягнення.
Заявниця з Одеси поскаржилася, що адміністрація місцевого супермаркету «Таврія-В» невмотивовано відмовилася повертати кошти за неякісний м’ясний виріб. Звернення розглянуто Інспекцією з питань захисту прав споживачів в Одеській області. Кошти жінці повернули.
Загалом за період з 10 по 16 березня на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 12 675 дзвінків, через Інтернет отримано 191 звернення.
0 800-507-309 Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua