Поїзд «Шкода», що мав везти пасажирів з Харкова в Донецьк, «утік» від них — відправився на годину раніше, ніж було зазначено в розкладі. Останнім часом запізнення прибуваючих поїздів чи відправлення їх пізніше стали звичним явищем. Але люди розуміли: ремонтують колії, ми ж до Євро готуємось. Однак щоб таке — поїзд пішов на годину раніше…
Тут згадався старий, не дуже смішний і лінгвістично неправильний анекдот. Диктор на залізничному вокзалі через кожні п’ять хвилин оголошує: «Поїзд на Воркутю подається на першу путю», «поїзд на Воркутю подається на другу путю», «поїзд на Воркутю подається на третю путю». Люди бігають туди-сюди. А потім: «Поки я тут з вами шутю, поїзд на Воркутю вже давно тю-тю…»
В Інтернеті з’явилася інформація про те, що Укрзалізниця поверне кошти за квитки на поїзд-«утікач». Але — ні слова вибачень перед пасажирами від посадовців, які мають до тієї ситуації стосунок.
Втім, останнім часом екзерсиси Укрзалізниці не перестають дивувати зі зміною розкладу поїздів. Відміняють зручні для людей нічні поїзди, планують увести маршрути з пересадками, а про ціни на швидкісні поїзди, дорожчі лоу-костівських авіаквитків — взагалі розмова окрема. Мабуть, комерційна складова тут є, а ось соціальної щось не видно. Пізніше, правда, повідомили, що нічних поїздів не відмінятимуть. Вивели, як кажуть, козу з хати.
Та проблеми з розкладом стосуються не тільки поїздів далекого сполучення. А й електричок. У радянські часи ми дивувалися, що люди з Підмосков’я, які працюють у Москві, до роботи по кілька годин добираються електричками. Нині ж і для нас це звичне явище. Адже в багатьох селах Київщини роботи для людей немає, ось вони її знаходять у столиці. А оскільки за найм житла в Києві просять мало не весь місячний заробіток, то «маятникові мігранти» взяли на озброєння досвід жителів Підмосков’я. Тим більш, що електрички їздили за досить зручним розкладом. Хоч і в переповнених вагонах, але люди могли в потрібний час виїхати на роботу і увечері повернутися додому.
Пізніше Укрзалізниця в найпопулярніший час ввела так звані комфортні електрички, які їхали трохи швидше і білети там були хоч і дорожчими, але з місцями. Однак з 27 травня пасажирів очікували неприємні несподіванки. Так, за новим розкладом, вечірній регіональний поїзд Київ—Гребінка, що вирушає зі столиці після 18 години, не зупинятиметься на кількох залізничних платформах, які розташовані за Яготином. А «маятникових мігрантів» разом із тими, хто їздить до рідних на вихідні, на цих платформах виходить багато. Іншого громадського транспорту, щоб туди добратися, немає. Тож тепер людям доведеться або тікати з роботи, щоб сісти в електричку, яка йде на кілька годин раніше, або гуляти аж до 20 години, і додому добиратися майже вночі! Коли ми запитали провідників, чому відмінили ці зупинки, відповідь була короткою:
— Чому-чому! Бо про людей не думають!
Отже, виходить, що й рядові залізничники не в захопленні від того всього, але ж від них нічого не залежить.
Ми дізналися, що Прем’єр-міністр Микола Азаров, у відповідь на звернення одного з пасажирів, який у Фейсбуці поскаржився на незручний розклад, відповів, що його доводи заслуговують на увагу. То, може, попросити Прем’єра, щоб він і з розкладом Гребінківського регіонального поїзда розібрався? Інакше доведеться пасажирам терпіти від залізничників оте «поки я тут з вами шутю…»