ТРАНСПОРТ
15 придбаних для міста нових тролейбусів уже котрий місяць стоять на приколі
Тролейбуси для Черкас — тема болюча, втім, як і для багатьох інших обласних центрів, де користуються застарілим парком електротранспорту. Постійні поломки, нестача справних машин уже стали притчею во язицех в обласному центрі, який задихається від загазованості, зокрема на центральних вулицях міста, від надмірної кількості автобусів. Тож Черкасам так необхідний екологічно чистий комунальний транспорт!
Oдин із новопридбаних тролейбусів уже «засумував». Фото Марини НЕМЧЕНКО
Усе трохи не так
Звістка ж про те, що, зважаючи на потреби міста, ПАТ «Азот» придбало 15 тролейбусів, які планує передати міському комунальному підприємству «Черкасиелектротранс», дуже потішила городян. Не міг нарадуватися такому повідомленню, зокрема, директор підприємства Петро Кучер. Адже придбані машини дуже зручні, комфортні, мають низьку підлогу та пандуси, отже є можливість перевозити інвалідів-візочників. Також вони обладнані кондиціонерами та новітніми приладами.
Було це восени минулого року, керівники підприємства вже визначали, на яких саме маршрутах працюватимуть нові тролейбуси. Однак минали місяці, а вони як стояли на території «Азоту», так і нині стоять. У чому ж заковика?
Міський голова Сергій Одарич на одному з останніх брифінгів повідомив, що вина в цьому, мовляв, лежить на керівниках підприємства, які не поспішають передавати придбаний подарунок місту, очевидно, чекаючи наступних перевиборів, що незабаром мають відбутися, аби використати їх як своєрідний козир.
Поширена виконкомом інформація швидко розлетілася містом, виставляючи ПАТ «Азот» таким собі монстром, який дбає зовсім не про інтереси городян. Але, як з’ясувалося при глибшому ознайомленні, все не зовсім так, як намагається подати міський голова.
Ще в листопаді минулого року перший заступник міського голови Віктор Беззубенко повідомив, що придбані «Азотом» для Черкас тролейбуси вийдуть на лінію тоді, коли міська влада знайде спосіб законно передати їх у власність міської громади. Однією з ідей було створення спільного підприємства міської ради та ПАТ «Азот», яке було б інтегроване в систему комунального підприємства «Черкасиелектротранс». Однак таку пропозицію керівництво «Азоту» не підтримало, адже навіщо йому брати на себе невластиві функції й організовувати додаткове підприємство? Головне завдання акціонерного товариства — виробляти мінеральні добрива…
Коли закінчать дорожні роботи?
Проте ці резони у міськвиконкомі лишилися непоміченими. Як розповів генеральний директор ПАТ «Азот» Віталій Скляров, міська влада й досі не виробила юридичних механізмів передачі електротранспорту у власність КП «Черкасиелектротранс».
— Міський голова звернувся до нашого підприємства по допомогу в оновленні тролейбусного парку. Ми, беручи до уваги укладену між нашим підприємством, обласною та міською владою соціальну угоду, взялися посприяти місту вийти із цієї юридичної колізії та закупити партію тролейбусів, які потім були б викуплені за кошти, передбачені у міському бюджеті. Сам пан Одарич тоді ж зазначав, що роль підприємства у цьому питанні зводиться до ролі посередника, — нагадав гендиректор «Азоту».
Разом з тим у керівництва хімічного підприємства, яке постійно допомагає місту у відповідності зі згаданою тристоронньою соціальною угодою, виникає чимало запитань щодо ефективності використання коштів, переказаних підприємством міському бюджету. Йдеться, зокрема, про ремонт та реконструкцію доріг, на що виділялося чимало інвестицій. Досі на «Азоті» не можуть дочекатися повідомлення про строки завершення дорожніх робіт, які чомусь велися й узимку. Та й чи взагалі розумно асфальтувати шляхи за морозу й негоди?
«Азот», зважаючи на потреби Черкас, підкреслює Віталій Скляров, надає посильну допомогу в формуванні міського бюджету. Чому ж міська влада й досі так незграбно використовує цей унікальний шанс?
Поки батьки міста та керівництво потужного підприємства з’ясовують стосунки, 15 тролейбусів стоять на приколі й невідомо коли виїдуть на дороги обласного центру...