ІНФРАСТРУКТУРА

Уряд забезпечить надійне фінансування завершення запорізького довгобуду

Під час робочої поїздки до Запоріжжя Прем’єр-міністр Микола Азаров, ознайомившись з ходом будівельних робіт на мостових переходах через річку Дніпро, відтермінував здачу  першої черги запорізьких мостів (пуск першої черги планували на 2012 рік). Однак попросив будівельників істотно пришвидшити темпи виконання робіт. За словами глави уряду, саме запорізькі мости стали одним з  основних приводів для його робочої поїздки.

— Однією з причин, через яку я прибув до Запоріжжя, є ситуація з будівництвом  мостів. Ці мостові переходи були закладені ще у 2004 році, а завершити їх будівництво нині плануємо у 2016-му. На моє переконання, будівництво хоч і такого складного об’єкта не може тривати так довго, — підкреслив високопосадовець.

Стурбованість Прем’єр-міністра має під собою під∂рунтя. Адже нині у підготовці до Євро-2012 вся країна перетворилася на величезний  будівельний майданчик — повсюди зводять капітальні об’єкти державного значення. І тільки у Запоріжжі мостові переходи,  які  за першим планом вже мали б здати у 2009-му,  будують і понині.

Причин затримки будівництва чимало. Зокрема, у 2005 році   практично на цілий рік його  «заморозив»  через  власні політичні амбіції колишній голова Запорізької облдержадміністрації Юрій Артеменко, який «загравав» з громадськими, втім, нечисленними організаціями, що виступали проти цього будівництва. Виділені тоді у достатньому обсязі державою кошти спрямували на зведення нового моста в сусідньому  Дніпропетровську.

Крім того, через підвищення цін на будівельні матеріали, внаслідок чого кошторис проекту збільшився  майже втричі і нині сягає понад 4, 5 млрд грн, довелося по-новому проходити державну експертизу і затверджувати титул проектно-кошторисної документації, на що  пішло  ще чимало часу.

Наша газета, зважаючи на важливість об’єкта для внутрішньоміського, міжрегіонального та й навіть міждержавного автотранспортного сполучення, регулярно інформувала своїх читачів про всі перипетії  на цьому довгобуді. Останньою негативною «новиною»  з будівництва  стала інформація  про результати перевірки щодо використання  коштів державного і місцевого бюджетів, яку провело КРУ у Запорізькій  області. За інформацією  начальника відділу  інспектування у сфері послуг  КРУ  у Запорізькій області  Наталії Король, за результатами перевірки  комунального підприємства «Управління капітального будівництва міськвиконкому», генерального замовника  і розпорядника коштів,  щодо  будівництва мостових переходів через Дніпро встановлено  незаконну витрату коштів у сумі понад 800 тис. грн.  Сталося це через завищення підрядником  ПАТ «Мостобуд»  вартості  виконаних робіт. Виявлені  у ході ревізії порушення пов’язані  із завищенням вартості  робіт, які відшкодували  підрядники в повному обсязі.  

Докладно з перспективами добудови мостових переходів через річку Дніпро главу уряду  безпосередньо на будмайданчику ознайомив Запорізький міський голова Олександр Сін та голова правління  ПАТ «Мостобуд» —  генеральний підрядник будівництва  Юрій Циганок. Вони окреслили  низку технічних питань щодо  виконання будівельних  робіт. Зокрема тих, що стосуються необхідності  закупівлі металоконструкцій для мостових прольотів та завершення будівництва плавучого крана. Говорили і про  терміни здачі окремих об’єктів та завершення першої черги будівництва. Особливий наголос було зроблено на необхідності забезпечити  стале  фінансування об’єктів з держбюджету. Тільки цього року для продовження поточних робіт та закупівлі матеріалів потрібно додатково 450 млн грн.

Щодо плавучого крана, то, за свідченням фахівців, він потрібний для зведення мостових прольотів з відстанню між опорами до 70 метрів. Без нього  вдасться звести проліт завдовжки не більше 30 метрів, що, може дуже ускладнити судноплавство на Дніпрі.  Передбачається, що  цей кран також можна буде використовувати і на будівництві інших мостових переходів, зокрема південного обвідного мосту у Запоріжжі, зведення якого вже планує місцева влада, а також  нового об’єкта в Керченській протоці.

М.Азаров позитивно оцінив те, що всі допоміжні конструкції для будівництва замовлені на вітчизняних підприємствах — у Севастополі та Миколаєві.

— Добре, що залучили наші заводи. Вітчизняним підприємствам  гроші платити не шкода, — зазначив він.

Певен, нам удасться значно прискорити будівництво, і перша черга буде здана вже у першому кварталі 2013 року.

Спілкуючись з представниками  трудового колективу ПАТ «Мостобуд», які ведуть будівництво мостових переходів у Запоріжжі, Прем’єр-міністр підкреслив, що вони мають зосередити зусилля та завершити будівництво об’єкта.

— Ви будуєте серйозну та красиву споруду, тож маєте сконцентрувати зусилля, щоб якнайшвидше   завершити та здати мостові переходи, — звернувся до мостобудівців  Микола Азаров.

Під час спілкування з будівельниками Прем’єр поцікавився їхніми потребами. Люди поскаржились, що  віднедавна відчутно  втратили  у заробітній платі, тож чимала кількість з них  — висококласні фахівці — змушені звільнятися.

— Сьогодні  для економії коштів та  зниження затрат на будівництві в тому числі  зменшено середню заробітну плату мостобудівцям — вона  не перевищує 2300 грн,  а раніше базова зарплата сягала  3720 грн, — пояснив  начальник будівництва  Володимир Клименко. —  А тим часом люди мають працювати у складних умовах. Штат  будівельників згідно з планом має налічувати 1200 працівників, натомість в  одній бригаді тут працюють лише 250 людей.

Глава уряду  у відповідь зазначив, що  слід  переглянути зарплату мостобудівцям.

— Якщо ми  плануємо здати першу чергу мостових переходів до 2013 року, то мусимо, по-перше: збільшити чисельність  працюючих  будівельників щонайменше втричі, і, по-друге: їхня зарплата має бути на належному рівні.