Пенсійний фонд України працює над запровадженням нової системи обслуговування громадян і оброблення документації на базі централізованих інформаційних технологій. За словами начальника Головного управління Пенсійного фонду України в місті Києві Володимира Аніканова, якщо буде належне фінансування й необхідне для цього обладнання поставлять у заплановані терміни, робота розпочнеться вже в червні цього року.
Нова система передбачає функціональний поділ на дві складові: безпосереднє спілкування фахівців з пенсіонерами у залах обслуговування (фронт-офіс) і оброблення документів, отриманих від громадян, і надання кінцевого результату (бек-офіс).
Обслуговування громадян в органах Пенсійного фонду відбуватиметься так. Спеціаліст (фронт-офіса), до якого звертатиметься відвідувач, з’ясовує мету візиту й приймає документи. Він фактично починає створювати електронну пенсійну справу: формує заяву, сканує документи, надані людиною. Відвідувач лише підписує роздруковану заяву і отримує розписку-повідомлення про прийняття документів. Якщо є необхідне обладнання, то за згодою пенсіонера його фотографують для пенсійного посвідчення. А також роз’яснюють можливість доступу до інформації, яку обробляє Пенсійний фонд, зокрема через web-портал, і пропонують безплатно отримати електронний цифровий підпис. На цьому прийом громадянина спеціалістом фронт-офісу вичерпується, а пенсійну справу передають до бек-офіса для завершення процесу її формування.
Далі працівник бек-офіса починає процес призначення пенсії. Дані про стаж та заробіток із системи персоніфікованого обліку завантажуються автоматично. Дані про стаж за періоди роботи до впровадження системи персоніфікованого обліку спеціаліст вноситиме вручну на підставі інформації з трудової книжки клієнта.
Система обере найкращий варіант
Після введення всієї необхідної інформації система автоматично обраховує різні варіанти розрахунку пенсії для того, щоб підібрати оптимальний варіант. Про призначення пенсії заявникові надсилають sms-повідомлення і лист на електронну пошту.
Отже, коли систему буде запроваджено, вся інформація про особу, яка звертається по пенсію, зберігатиметься в електронній пенсійній справі, сформованій під час першого звернення заявника до фонду.
— Електронну справу оброблятимуть через централізовану систему призначення та виплати пенсій. Для клієнтів це означатиме насамперед скорочення витраченого під час подачі документів часу (фахівці планують, що процедура триватиме 10—15 хвилин), терміну призначення пенсій, зменшення кількості документів, які слід отримати і подати, — зазначив Володимир Аніканов.
І додав, що ця система буде єдиною для всіх управлінь фонду, захищеною за сучасними стандартами, що унеможливить втрату персональних даних та просочування інформації. Вона аналізує можливість призначення пенсії за всіма варіантами, на які має право конкретний пенсіонер. Клієнтові в заяві не потрібно вказувати конкретний вид пенсії, а варто лише зазначити, що він претендує на призначення пенсії у найвигіднішому для нього розмірі. Пенсіонери зможуть звернутися для вирішення своїх питань до будь-якого управління фонду, незалежно від місця проживання, отримати консультацію чи надіслати документи дистанційно.
А ще планують збільшення кількості спеціальних сервісних центрів, які будуть розміщені, крім управлінь фонду, в банках, на пошті, при будь-якій територіальній громаді, яка захоче мати такий офіс. А в самому фонді запровадять відео- й аудіофіксацію прийому громадян. Робитиметься це для запобігання помилкам, підвищення культури обслуговування та визначення якості прийому громадян.
Електронні послуги
Значно розширюються можливості дистанційного обслуговування громадян, оскільки залучають до цього контакт-центр (0-800-503-753) та веб-портал Пенсійного фонду (portal.pfu.gov.ua).
Незабаром усі паперові пенсійні справи, які потребують особливих умов зберігання, буде переформатовано в електронний варіант. Кожен громадянин через веб-портал електронних послуг матиме доступ до своєї пенсійної справи. Одержавши електронний цифровий підпис, через персональний кабінет на web -порталі людина зможе подати заяву на перерахунок пенсії, не виходячи з дому, контролювати вчасність виплат.
Крім того, через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду людина може подати звернення, скаргу, отримати консультацію фахівців, записатися на прийом до фахівців тощо. Так досягається максимальна автоматизація процесів від моменту звернення до призначення і виплати пенсії, перехід до електронних пенсійних справ, відмова від численних паперових архівів, які нині, за словами Володимира Аніканова, займають більш як половину приміщень у відділеннях фонду.
А ще він повідомив, що після об’єднання десяти київських районних відділень ПФ у три в кожному районі приймальні громадян залишилися і працюють за тими самими адресами, що й раніше. Отже, літнім людям не потрібно витрачати зайві час, гроші та здоров’я, щоб дістатися саме до нових центрів. Подати заявку на вирішення питань, що турбують, можна, зателефонувавши або завітавши до приймалень саме у вашому районі столиці.