СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ
Що робить влада для громади
Багато людей, відмовившись від послуг ЖЕКів, створили об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ). Вони сподівалися, що замість неприбраних під’їздів з облупленими стінами, які десятками років не ремонтують, води в підвалах, недоглянутих прибудинкових територій отримають житлово-комунальні та інші послуги належної якості за обгрунтованими цінами. Та не так сталося, як гадалося.
З початку 2012 року на урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет надійшло 501 звернення громадян щодо проблем при створенні, реєстрації та функціонуванні ОСББ. Просили пояснити і юридичні аспекти їх діяльності. Зверталися зі скаргами на роботу вже діючих об’єднань, як-от: неналежне виконання своїх функцій та зловживання з боку їхнього керівництва.
Здавалося б, створення ОСББ мало зняти існуючу низку проблем у житлово-комунальній сфері, проте обурені заявники продовжують повідомляти про комунальні негаразди. Приміром, із січня цього року надійшло 379 звернень від жителів будинків, що перебувають на балансі ОСББ. Переважно нарікали вони на брак та неякісне надання комунальних послуг (140), зволікання з ремонтом та незадовільне обслуговування житлових будинків (90), зростання тарифів на житлово-комунальні послуги (28), били на сполох стосовно оплати послуг (25), незаконної забудови прибудинкових територій за місцем проживання, роботи систем водопостачання та газифікації будинків.
Так, жителька м. Новомосковська Дніпропетровської області поскаржилася на вчинок голови ОСББ, яка на другому поверсі житлового будинку за адресою проживання заявниці облаштувала готельне приміщення. Звісно, це створює певні незручності для окремих мешканців будинку. Виконком міськради розглянув скаргу й рекомендував звернутися безпосередньо до членів правління свого ОСББ чи до суду, адже всі питання щодо здійснення прав власників (членів ОСББ) вирішуються за згодою сторін або в судовому порядку.
У свою чергу надходять скарги й від представників ініціативних груп зі створення ОСББ та функціонуючих об’єднань на недбалість або перешкоджання їх діяльності з боку місцевого самоврядування, органів виконавчої влади на місцях, комунальних підприємств та організацій. Це стосується проблем з реєстрацією, передачею житлових будинків на баланс об’єднань тощо. На жаль, чимало проблем виникає у громадян, які вже взяли відповідальність за утримання власного житла.
Урядовий контактний центр наголошує, що всі звернення надсилаються за належністю до органів виконавчої влади, які їх розглядають і надають заявникам відповідь по суті справи. Крім того, фахівці центру також роз’яснюють та консультують щодо питань діяльності ОСББ, щоб кожна людина отримала вичерпну відповідь.
За минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію» звернулося 7 198 заявників зі скаргами, заявами та пропозиціями.
0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua.