СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ. Постанова уряду від 5 квітня 2014 №83 «Про посилення соціального захисту населення в умовах підвищення цін і тарифів на комунальні послуги», яка діє з 1 липня цього року, дала можливість малозабезпеченим людям скористатися новою державною соціальною програмою, якою передбачено надання їм компенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг у зв’язку з підвищенням цін і тарифів.
Згідно із законодавством, незаможні родини можуть одночасно отримувати і субсидію, і компенсацію, якщо рівень їхніх доходів дає підстави для таких виплат. Компенсацію розраховують як різницю між розміром плати за послуги з газопостачання, централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води у межах норм споживання (з урахуванням пільг та субсидії) після підвищення цін і тарифів на послуги та розміром відповідного платежу, який сім’я сплачувала до зміни цін і тарифів на послуги.
Люди просять роз’яснити механізм такої компенсації або допомогти її отримати. З початку липня на урядовій телефонній «гарячій лінії» зареєстровано майже дві тисячі таких звернень, здебільшого від жителів Києва, Харківської, Дніпропетровської, Полтавської, Запорізької та Черкаської областей. З цього питання фахівці Урядового контактного центру надали близько тисячі роз’яснень і консультацій. Решту звернень надіслали до органів виконавчої влади для розгляду та надання відповідей.
Так, жителька з Полтави поцікавилась, чи може родина отримати компенсацію, якщо один з членів сім’ї має роботу. Новою урядовою програмою передбачено: право на компенсації мають родини, середньомісячний сукупний дохід яких (за попередні шість місяців) не перевищував величини прожиткового мінімуму для сім’ї, який дорівнює сумі прожиткових мінімумів для кожного члена родини (відповідно до його належності до основних соціальних і демографічних груп населення).
Для призначення компенсації, яку надають на безповоротній основі з моменту звернення, треба йти до органу соцзахисту населення за місцем реєстрації. Сім’я ж має обов’язково сплачувати свою частину платежу за «комуналку». Інакше надання компенсації припиняється.
Департамент праці та соцзахисту населення Полтавської ОДА повідомив, що фахівці управління праці та соцзахисту населення виконкому Ленінської районної у м. Полтаві ради детально роз’яснили заявниці порядок призначення компенсації. Після зворотного зв’язку з’ясовано, що вона підготувала документи і планує звернутися до УПСЗН.
Пенсіонер (інвалід ІІ групи) з с. Олексіївка Білгород-Дністровського району Одещини запитував, чи має він право на компенсацію, якщо зареєстрований та проживає в квартирі площею 35 кв. м та отримує мінімальну пенсію. Білгород-Дністровська РДА надала вичерпні роз’яснення та запропонувала звернутися до районного УПСЗН для остаточного вирішення питання. Згодом заявник подякував фахівцям Центру за результативну допомогу.
А киян турбує, зокрема, чи збережуться знижки, пов’язані з терміном сплати за послуги ЖКГ, адже люди почнуть отримувати змінені квитанції лише з 13 листопада. За інформацією КМДА, підготовка нових форм квитанцій пов’язана зі змінами законодавства, яке визначає виконавця кожної послуги. Термін оплати зі знижкою буде подовжено до 25 листопада.
Загалом за період з 3 по 9 листопада на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 26 278 дзвінків, через Інтернет зареєстровано 252 звернення.
0-800-507-309 — Урядова телефонна «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 – для жителів м. Києва. +380-44-284-19-15 — для громадян, які перебувають за кордоном. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua