ПИЛЬНУЙМО. Безпека і якість продуктів харчування й продовольчої сировини — один із основних чинників, що впливає на здоров’я населення. Втім, фахівці зазначають, що понад 70% забруднювачів надходять в організм людини cаме з продуктами.
В умовах гострої економічної конкуренції, зокрема пов’язаної з інтегруванням української економіки в міжнародну економічну спільноту, і виробники, і торговельні організації намагаються у будь-який спосіб отримати максимальну вигоду за свій товар, часто нехтуючи якістю сировини, безпекою харчових продуктів та пропонуючи споживачеві неякісні або сфальшовані товари. Сприяє негативній статистиці й безконтрольний псевдоімпорт.
Тому нагляд держави за якістю і безпекою харчових продуктів нині дуже актуальний. Але й самому споживачеві варто знати, як розпізнати неякісний чи підроблений товар, щоб не бути ошуканим. Адже зниження купівельної спроможності населення, на жаль, спонукає деяких винахідливих підприємців і торговельні мережі нехтувати правилами торгівлі, реалізовуючи незадовільної якості, а інколи й шкідливий для здоров’я товар, пакуючи в привабливу упаковку, заманюючи чудодійними знижками та акціями.
На урядову «гарячу лінію» від початку року надійшло близько 3 тисяч звернень щодо захисту прав споживачів, у тому числі й неналежної якості харчових продуктів. Переважно громадяни скаржилися на реалізацію неякісних хлібобулочних, м’ясних виробів та алкогольних напоїв.
Так, заявниця зі Слов’янська Донецької області поскаржилася на місцевий магазин, у якому продавали вершкове масло, термін придатності якого збіг. Покупець розповіла, що просила продавців магазину замінити неякісний товар або повернути гроші. Та їй відмовили. Слов’янська міськрада, яка займалася скаргою, повідомила, що відділ торгівлі й захисту прав споживачів управління економічного і соціального розвитку міськради перевірив магазин. Факт реалізації зіпсованого масла підтвердився. Заявниці повернули гроші.
А житель Миколаєва повідомив про продаж непридатних для споживання варено-морожених креветок у місцевому супермаркеті. Звернення розглянула інспекція з питань захисту прав споживачів у Миколаївській області, яка повідомила: керівнику супермаркету направили запит про пояснення щодо реалізації неякісного товару. За інформацією керівника, продукт направили в акредитовану лабораторію на дослідження. Вона визнала: стан продукту — незадовільний. Під час зворотного зв’язку із заявником підтвердилося, що йому відшкодували кошти за зіпсований продукт.
Загалом за період із 20 по 26 квітня на урядову «гарячу лінію» надійшло 253 302 дзвінки, через Інтернет зареєстровано 387 звернень.
0-800-507-309 – Урядова «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 – для жителів м. Києва. +380-44-284-19-15 – для громадян, які перебувають за кордоном. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua