ЗАСІДАННЯ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ
Безпека на автошляхах стає окремим пунктом державної політикиезпека на автошляхах стає окремим пунктом державної політики
За півроку в Україні сталося майже 12,5 тисячі дорожньо-транспортних пригод, які призвели до загибелі людей. Це трапляється як слизької зими, так і спекотного літа. Чи не нагадують такі дані зведення з театру бойових дій? Тільки ось війна ця тиха і неоголошена, але вона триває, і застрахованим від участі в ній не може бути ніхто.
Вражає показник смертності, який сягає 12 осіб на кожні сто тисяч населення. Тут ми посідаємо друге місце в Європі після Росії. Пишатися нічим. З одного боку, можна із заздрістю споглядати на успішну Німеччину, де кількість аварій уп’ятеро менша, ніж на українських теренах. З іншого, — нарешті спробувати на державному рівні розрубати гордіїв вузол суперечностей між професійною підготовкою водіїв, дисциплінованістю їх та пасажирів, суворістю законодавства, ставленням до нього автоінспекторів і всезагальною ментальністю на кшталт: Боже, пронеси.
Окрім наведених сумних цифр, на урядовому засіданні Прем’єр-міністр Микола Азаров озвучив також інформацію про щорічний продаж понад 200 тисяч нових автомобілів, які вирушають у путь 170 тисячами кілометрів автошляхів. А ось економічні втрати України від ДТП, за даними Світового банку, становлять 5 млрд доларів, левова пайка яких припадає на травматизм та інвалідність.
«Гинуть, втрачають здоров’я і калічаться ті, хто міг би щасливо жити і активно працювати, — із неприхованим сумом констатував Микола Азаров. — Ще страшніше, коли гинуть діти. Це взагалі неприйнятні, непоправні втрати для країни. Це горе в родинах».
«Мажори» ходитимуть пішки
Після відвідання цього понеділка Дарницької автошколи глава уряду зробив для себе кілька серйозних висновків, поділившись ними із журналістами та підлеглими, після чого відповідні державні структури отримали прем’єрські доручення.
Спершу Микола Азаров звернув увагу на якість підготовки курсантів, які, між іншим, сплачують за навчання чималі гроші, до іспитів на отримання водійського посвідчення. Йдеться насамперед про підвищення вимогливості до претендентів на права та критеріїв акредитації автошкіл. «Можливо, передбачити жорсткі санкції за «брак» у підготовці. Адже насправді кожна аварія з вини водія є певною мірою «браком» у роботі тих, хто його готував до участі в дорожньому русі, — висловив пропозицію Прем’єр-міністр. — Необхідно створити національну інформаційну систему, яка надасть можливість оцінити кожну автошколу залежно від того, скільки ДТП сталося з вини її випускників».
Порядок, закон і однакове ставлення до всіх учасників руху мають стати трьома китами дорожньої безпеки. «Високопосадовці, або так звані «мажори», які вважають себе недоторканними чи «особливими» за кермом, повинні ходити пішки, — суворо застеріг потенційних порушників Микола Азаров. — Вимагаю, щоб за злісні порушення правил дорожнього руху нікому ніяких поблажок не було!»
Не останню роль, на думку Прем’єра, відіграватиме й підвищення відповідальності за порушення правил руху до того рівня, коли у водіїв не виникатиме навіть сумнівів: порушувати чи ні. «Щоб ніхто навіть не помислив сісти за кермо у нетверезому стані. Покарання має бути відповідним порушенню і невідворотним», — переконаний Микола Азаров.
Знімати на відео можна
Нарікав глава уряду і на розбалансованість та постійні реорганізації Державтоінспекції у минулі роки, долати наслідки яких нині доводиться буквально «з коліс». Питання виникають і до інформаційної політики на автошляхах. Яким маршрутом краще рухатися, що попереду, доступність сервісів, поточна ситуація на дорозі — все це часто залишається таємницею для водіїв.
«Так само люди не вдоволені заявами нібито про заборону фіксувати на відео дії працівників ДАІ, — продовжив глава уряду. — Не може в принципі бути такої заборони. Навпаки, законом треба урівняти фіксацію порушень як водіями, так і представниками закону».
Звичайно, рішення влади повинні обов’язково узгоджуватися з громадськістю, експертами, європейською практикою, наголосив Микола Азаров, додавши: «У нашому суспільстві має сформуватися неприйняття до порушень правил дорожнього руху. І до порушень прав учасників руху з боку правоохоронців також. Це взагалі має стати частиною громадянської культури в Україні».
Тож учора уряд розглянув Концепцію Державної цільової програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2016 року. В цьому контексті Міністерству внутрішніх справ, Міністерству інфраструктури, Міністерству юстиції, Державній інспекції з безпеки руху разом з регіональними адміністраціями доручено розпочати створення Національного плану дій на гарантування безпеки дорожнього руху до 2020 року. Оскільки ООН оголосило 2011—2020 роки Десятиріччям дій з безпеки дорожнього руху, вітчизняний національний план за терміном і за цільовими критеріями, яких треба досягти, має відповідати плану оонівському.
ЩО РОЗГЛЯНУТО НА ЗАСIДАННI УРЯДУ
♦ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення законодавства у відповідність з Кримінальним процесуальним кодексом України (проект Закону);
♦ Про розміщення, проектування та будівництво енергоблоків № 3 і 4 Хмельницької атомної електричної станції (проект Закону);
♦ Про схвалення Концепції Державної цільової програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2016 року (постанова Кабінету Міністрів);
♦ Про затвердження плану заходів з виконання Концепції реалізації державної політики у сфері профілактики правопорушень на період до 2015 року (постанова Кабінету Міністрів);
♦ Питання декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, які закуповуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів (постанова Кабінету Міністрів).