ЗНАЙ НАШИХ!

Луганський кардіолог пише мелодії, які у поєднанні з бінауральними тонами мають оздоровчий ефект
 

Комусь з нас, щоб вирівняти настрій, достатньо почути улюблений музичний твір. На підсвідомому рівні милостива роль музики помічена давно. Та чи можна цією її милістю керувати? Спробував відповісти на це запитання луганчанин Сергій Галайденко. Він більше 20 років пише музику. Народився в родині професійних музикантів, вчився в музичній школі по класу фортепіано, грав у рок-ансамблі. Але головне своє відкриття зробив на другому курсі медичного вишу, коли вивчав фізіологію.

— Ми тоді одночасно записували енцефалограму, кардіограму, показники датчиків капілярного тонусу та параметрів дихання, — згадує лікар відділення інтенсивної терапії обласного кардіологічного диспансеру Сергій Галайденко. — З’ясувалося, що дихальна аритмія з’являється лише тоді, коли людина свідомо керує своїм диханням. Клітинам можна задавати частоту коливання. За допомогою звуків, ритмів і шумів можна впливати на людський організм, його системи і мозок, змушувати їх звучати і працювати правильно.

Лікар Сергій Галайденко — одночасно відомий музикант. Фото надане Сергієм ГАЛАЙДЕНКОМ 

За словами Сергія Галайденка, колись нейрофізіологічні інститути розробляли спеціальні програми, які впливають за допомогою певних частот на мозок людини. Принцип бінауральної модуляції заснований на вирахуванні звукових частот одна з одної. Й частота, яку отримано під час вирахування, резонує із частотою коливання клітин або нав’язує коливання даної частоти тим клітинам, що мають власну частоту, близьку до робочої. Для слуху в основному це — як биття трохи неналагодженої струни. На бінауральному звуці побудовані програми для релаксації і відновлення внутріклітинного балансу тонів.

— Але зазвичай усі ці частоти треба накласти на якийсь звук. Тож найчастіше обирали шуми — дощу, морського прибою, шурхоту камінців. Щоправда, слухати 40 хвилин звук прибою складно. Треба себе примушувати.  А я вирішив писати мелодії, — каже Сергій Миколайович. — Мелодія має своє емоційне забарвлення, ритмічний малюнок, які теж мають значення. Але, додавши в її «тканину» бінауральні тони, можна досягти реального відчуття, коли стає «легше дихати».

Саме так висловився один із перших пацієнтів доктора Галайденка, який випадково почув, як Сергій Миколайович програє на комп’ютері і править одну зі своїх мелодій. Це було років вісім тому. З тих часів пацієнти провідали про «лікувальну» музику і самі просять доктора записати мелодію на диск.

Тож музикант Галайденко щедро роздаровує свої композиції, просто насолоджуючись визнанням, але доктор Галайденко розуміє, що час зайнятися серйозними дослідженнями, створити кілька контрольних груп пацієнтів, аби отримати достовірні дані про природу досягнутого ефекту. Щоправда, такі дослідження вимагають і коштів, і часу. А хочеться... писати музику.

— У мене є альбом «Партитура без руки», який підходить усім. Провідний інструмент — подвійне піано з високим звуком, — зізнається лікар. — За свої 37 років життя я навчився отримувати від людей саме такий емоційний настрій, який потрібно. Але найкраще мелодії діють на хронічно виснажених пацієнтів, які втомилися від хвороби і лікування взагалі. Я не лікую музикою конкретні хвороби, але після прослуховування моїх композицій людина буде легше реагувати на недуги, менше думати про це. А в такий спосіб можна поліпшити якість її життя.