СУДНОБУДУВАННЯ
Портфель кримських заводів потовщав, а миколаївці успішно відремонтували корвет для військових
Людмила ЩЕКУН,
Олена ІВАШКО,
«Урядовий кур’єр»
Кримські суднобудівники завершили 2012 рік із позитивною динамікою завдяки виконанню замовлень іноземних і вітчизняних компаній. За повідомленням управління інформаційної політики Радміну автономії, торік суднобудівельні підприємства Криму передали замовникам 12 суден різних модифікацій.
Зокрема, суднобудівний завод «Залив» торік збільшив обсяги виробництва на 25%, що дало змогу підприємству отримати 5,6 мільйона гривень прибутку. А це майже увосьмеро більше, ніж 2011-го. Такому зростанню посприяла успішна співпраця із норвезькою компанією UlsteinHullAs. У 2012-му на її замовлення завод спустив на воду шість суден, тоді як за час багаторічної співпраці — 12. Крім цього, підприємство має вдалий досвід реалізації спільних проектів з голландською та португальською фірмами. Нині на заводі триває робота за замовленнями норвезького холдингу Ulstein.
До флагмана кримського суднобудування приєдналося і акціонерне товариство «ФСК «Море», яке в жовні 2012 року спустило на воду прикордонний катер «Орлан». Це перше судно із серії прикордонних катерів, побудоване в рамках Державної цільової програми з устаткування та реконструкції державного кордону. Нині катер увійшов до складу Севастопольського загону морської охорони. Як відзначив головний конструктор заводу «Море», на підприємстві вперше за часів незалежності спроектували і побудували судно такого типу. Адже тут знайшли застосування новітні досягнення науки й техніки. Також під час виробництва було задоволено всі вимоги прикордонників: від тактично-технічних характеристик до побутових умов для екіпажу. Тепер на підприємстві будують ще п’ять катерів та суден різного класу.
На ПАТ «Чорноморський суднобудівний завод» (ЧСЗ) здійснили доковий ремонт ракетного корвета «Придніпров’я» Військово-морських сил Збройних сил України. Зокрема, відновлена обшивка корпусу, яка перебувала у досить критичному стані через зношення металу, відремонтований гвинто-рульовий комплекс і донна арматура корабля тощо.
На знак подяки за проведений ремонт командир корабля вручив чорноморцям символічний дарунок — фото корвета «Придніпров’я» з пам’ятним написом. Позитивно оцінив роботу миколаївських суднобудівників й начальник управління експлуатації і судноремонту Командування Військово-Морських сил Збройних сил України Михайло Токар. «Підприємство виконало свою роботу, — відзначив військовий, — вихід після ремонту «Придніпров’я» є черговим свідченням нашої плідної взаємодії з миколаївськими корабелами. Найближчим часом корвет продовжить виконувати завдання у складі бойового ядра ВМС України». Він також нагадав, що «Придніпров’я» був побудований у 1982-му на Середньо-Невському заводі, а у 1984-му вступив до складу ВМФ. У вересні 1997-го переданий за Договором про розділ Чорноморського флоту ВМС України під назвою «ракетний катер «Нікополь». Він був підпорядкований з’єднанню ракетних катерів ВМС України. У квітні 2002-го катер отримав нову назву — «Корвет «Придніпров’я». За час перебування у складі ВМС ЗС України корвет брав участь у навчаннях «Сі Бриз» і зборах-походах кораблів ВМС України.
Генеральний директор заводу Валерій Калашников наголосив, що чорноморці робили ставку на якість робіт під час ремонту корвета «Придніпров`я», який зайшов в акваторію ЧСЗ у серпні 2012-го. Він також нагадав, що за результатами тендеру, проведеного у травні 2012-го, ПАТ «Чорноморський суднобудівний завод» уклав договори з Командуванням ВМС ЗС України на проведення ремонту чотирьох кораблів.
До речі. На узгодженні в Міноборони нині перебуває Концепція розвитку ВМС ЗС України на період до 2025 року і уже розпочалась робота над розробкою програми воєнного кораблебудування. Про це повідомив командувач Військово-Морських сил Збройних сил України віце-адмірал Юрій Ільїн під час нещодавньої науково-практичної конференції «Військово-Морські сили Збройних сил України. Сучасне та майбутнє» у Севастополі. За його словами, кінцевою метою у цій спільній з науковцями і промисловістю діяльності є забезпечення національних інтересів на морі та безпеки держави з морського напряму. Тож, вітчизняним суднобудівникам слід очікувати нових замовлень.