Юридичні особи — великі платники податків
До великих платників податків належать юридичні особи, у яких обсяг доходу від усіх видів діяльності за останні чотири послідовні податкові (звітні) квартали перевищує 500 мільйонів гривень або загальна сума сплачених до державного бюджету України податків за платежами, що їх контролюють органи Міндоходів, за такий самий період перевищує 12 мільйонів гривень.
Платник податків, що належить до великого підприємства, повинен звітувати до органу Міндоходів в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Відповідну норму передбачено п. 14.1 ст. 14 р. I, п.49.4. ст.49 р. ІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755 —VI зі змінами та доповненнями.
Під час переходу зі спрощеної системи оподаткування на загальну звітувати потрібно за результатами кварталу, в якому відбувся такий перехід
Фізичні особи-підприємці, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку; перейшли зі спрощеної системи оподаткування на загальну; сплачували фіксований податок до набрання чинності Податковим кодексом, подають податкову декларацію за результатами звітного кварталу, в якому розпочато таку діяльність або відбувся перехід за загальну систему оподаткування.
Уперше зареєстровані підприємці в декларації також зазначають інформацію про майновий стан та доходи станом на дату державної реєстрації.
Декларації подаються протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.
Платник повинен самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в такій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку.
Для відображення результатів діяльності фізичні особи-підприємці заповнюють додаток 5 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб, отриманих фізичною особою-підприємцем від провадження господарської діяльності» до податкової декларації так:
— у частині І «Доходи від провадження господарської діяльності» зазначається сума одержаного доходу, витрати, пов’язані з господарською діяльністю, сума чистого оподатковуваного доходу;
— у частині ІІ «Розрахунок податкових зобов’язань» — сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету за результатами кварталу. Крім цього, фізична особа самостійно розраховує та зазначає суму авансових платежів на підставі очікуваного чистого доходу.
Порядок оподаткування доходів, отриманих фізичною особою-підприємцем від провадження господарської діяльності (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування), регулюється положеннями ст. 177 Податкового кодексу України.
Порядок звітування за нововідведеною земельною ділянкою
Суб’єкт господарювання, який протягом року отримав право власності (користування) на земельну ділянку, подає річну податкову декларацію або щомісячні декларації за типом «Звітна». Ці декларації слід подавати до територіального органу Міндоходів України за місцезнаходженням земельної ділянки.
У разі, якщо платник на поточний рік уже звітував за земельні ділянки, що перебувають у його власності (користуванні), а право власності на інші ділянки отримано протягом року, такий суб’єкт господарювання має подати нову звітну декларацію. Зробити це необхідно за місцезнаходженням таких земельних ділянок протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому виникло таке право.
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого подають територіальному органу Міндоходів України податкову декларацію на поточний рік. Декларацію слід подавати за місцезнаходженням земельної ділянки з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Порядок сплати плати за землю регулюють положення розділу XIII Податкового кодексу України.
Чи може платник податків подати уточнювальну звітність до початку планової документальної перевірки?
Якщо платник податків отримав копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати проведення такої перевірки, то уточнювальні розрахунки він може подати до її початку.
Під час проведення документальних планових та позапланових перевірок платник не має права подавати уточнювальні розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору, який перевіряє контролюючий орган.
Нагадаємо, про проведення документальної планової перевірки керівником органу Міндоходів приймається рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної планової перевірки платника надається лише у разі, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки. Разом з копією наказу повинно бути письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.
Відповідна норма передбачена ст. 50 і 77 р. ІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755 —VI зі змінами та доповненнями.
Інформаційно-комунікаційний департамент Міністерства доходів і зборів України