"Міліцейське керівництво йде в народ"

Олександр БІТТНЕР
10 серпня 2013

ВІДЕОКОНФЕРЕНЦІЯ

Працівники центрального апарату МВС України здійснюють особистий прийом громадян у всіх областях

У тому, що робота правоохоронних органів завжди перебуває під пильним оком громадськості, нічого й говорити. Особливо нині, після відомих і дуже неприємних для цих відомств подій. Зайвий раз це засвідчила чергова відеоконференція в Кабінеті Міністрів із представниками виконавчої влади та громадських організацій чотирьох великих областей, присвячена актуальним питанням діяльності органів внутрішніх справ. У студіях в Одесі, Харкові, Львові та Дніпропетровську основними співрозмовниками заступника міністра внутрішніх справ України Віктора Ратушняка і його колег з центрального апарату МВС стали саме громадські активісти вкупі з журналістами.

Від того розмова, що відбулася, лише виграла, позаяк усі запитання і, відповідно, відповіді, звучали, що називається, на злобу дня: від кадрових проблем сьогоднішньої української міліції, перебігу переатестації співробітників МВС та реформування правоохоронної системи загалом до практики застосування нового Кримінального процесуального кодексу на тлі низького фахового рівня працівників нижчої і середньої ланок. Що характерно, з того боку відеомоніторів прозвучало чимало слушних, за словами генерала Ратушняка, пропозицій, які обов’язково будуть відпрацьовані в міністерських кабінетах.

Безпосереднє спілкування з людьми є одним із обов’язків правоохоронців. Фото з архiву редакцiї

Попри всю критику, що звучить останнім часом на адресу міліції, щодня до органів внутрішніх справ України в середньому надходить 15 тисяч повідомлень та звернень громадян, майже третина з яких містять дані про факти з ознаками кримінальних правопорушень. «Це засвідчує, що люди все-таки нам довіряють і йдуть зі своїми бідами саме до нас», — зауважив заступник міністра. Аби краще розуміти, що найбільше хвилює простих людей і убезпечити їх від протиправних посягань, а також прискіпливіше вивчити ситуацію, що склалася в країні, міністр вирішив здійснити у всіх регіонах прийоми громадян. Станом на 5 серпня працівники центрального апарату МВС уже побували в 20 областях і вислухали майже тисячу відвідувачів.

У більшості звернень йдеться про перебіг розслідування кримінальних проваджень, але порушують й інші проблеми, включаючи й соціальні або такі, що не стосуються діяльності правоохоронців. Звичайно, не обходиться і без скарг на неправомірні на думку заявників дії працівників міліції, однак їх виявилося помітно менше, ніж прогнозували. Зате майже півсотні осіб прийшли на прийом спеціально, аби подякувати за хорошу роботу, зазначив Віктор Ратушняк. Керівники міністерства й надалі регулярно виїжджатимуть у регіони і вестимуть прийоми громадян, наголосив він. Особливу увагу буде зосереджено на віддалених від обласних центрів населених пунктах, жителям яких складно за потреби особисто звертатися до міліцейського начальства.

Користуючись нагодою, представники місцевих засобів масової інформації деяких областей серед іншого поскаржилися і на недоступність для преси тамтешніх, а то й заїжджих високих міліцейських чинів. МВС просить повідомляти про правоохоронців, які не хочуть спілкуватися з мас-медіа, сказав Віктор Ратушняк. «Якщо той чи той працівник міліції відмовляється надати інформацію, журналіст може звернутися на пряму телефонну лінію міністерства і ми відразу відреагуємо. Відкритість нашої роботи нині необмежена нічим, за винятком окремих аспектів оперативно-розшукової діяльності, тому в ході недавньої колегії МВС міністр внутрішніх справ Віталій Захарченко піддав критиці тих керівників міліцейських підрозділів, які відмовляються спілкуватися зі ЗМІ. Отже, найближчим часом цей напрям повсякденної роботи посадовців у погонах значно посилиться», — запевнив генерал Ратушняк.   



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua