СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

Попит на здоровий спосіб життя, довголіття, нові можливості подолання важких хвороб серед людей різного віку постійно зростає. Українці чекають від медичної реформи, яку запроваджують нині, позитивних зрушень у цьому напрямі. Основна умова забезпечення ефективного й доступного для всіх медичного обслуговування — наявність розвиненої мережі державних і комунальних медичних закладів, а також належний рівень організації в них прийому пацієнтів.

Як повідомили «УК» в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, з початку року на урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет надійшло 226 звернень з цих питань. Найчастіше заявники зверталися з проханнями не припиняти роботу медичних закладів або їх структурних одиниць (167).

Жителі багатьох областей занепокоєні намірами окремих органів державної влади та місцевого самоврядування припинити роботу державних та комунальних медичних закладів усупереч ст. 16 Закону «Основи законодавства України про охорону здоров’я». Також надійшла низка звернень про неналежну організацію прийому пацієнтів у лікарнях та поліклініках: великі черги до лікарів, порушення ними графіку прийому пацієнтів тощо.

На жаль, і досі серед населення не досить добре здійснюють роз’яснювальну роботу щодо змісту та мети медичної реформи. Тому кожен дзвінок на урядову телефонну «гарячу лінію» дає можливість попередити або виправити конкретну критичну ситуацію. Такі звернення Урядовий контактний центр надсилає для розгляду та негайного належного реагування  в обласні державні адміністрації.

У селі Вороньків на Київщині людям вдалось відстояти свою лікарню. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ

Так, заявник із Коломиї Івано-Франківської області звернувся з проханням не допустити закриття Коломийського міжрайонного онкологічного диспансеру. Міська рада в листі-відповіді запевнила, що питання закриття цього медичного закладу у 2013 році не виносили на обговорення на засіданнях головного управління охорони здоров’я обласної держадміністрації. Отже, диспансер і надалі працюватиме у звичайному режимі.

Полтавчанка звернулася із побоюваннями щодо реформування 3-ї міської клінічної поліклініки, зокрема можливого закриття офтальмологічного, урологічного та ендокринологічного відділень цього медичного закладу. Працівники головного управління охорони здоров’я Полтавської облдержадміністрації заспокоїли заявницю: закриття згаданих відділень чи інших структурних підрозділів цього лікувального закладу не передбачається.

Житель селища Котельви Полтавської області звернувся з проханням забезпечити належні умови прийому громадян у поліклінічному відділенні центральної районної лікарні. Райдержадміністрація повідомила, що адміністрація лікарні уважно розглянула звернення заявника: проведена робота серед медперсоналу, посилений контроль за відпрацюванням робочого часу лікарів. А ще — в години найбільшого відвідування лікарні хворими запроваджено додатковий прийом.

Отже, фахівці Урядового контактного центру радять громадянам бути активними і телефонувати на урядову телефонну «гарячу лінію» для вирішення питань, які мають важливе суспільне значення.

За минулий тиждень на урядову «гарячу лінію» та через Інтернет звернувся 6491 заявник зі скаргами, заявами та пропозиціями. 

0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua.