СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади
 

Для працездатних громадян тема зайнятості у деяких регіонах України все-таки залишається гострою: більшість із них працюють на некваліфікованих роботах і, як правило, з мізерною оплатою. Хороших пропозицій від роботодавців майже не надходить. Ось і доводиться людям шукати відповідей на свої запитання на урядовій телефонній «гарячій лінії».

Протягом 2011 року надійшло майже 1,4 тис. звернень громадян. Характерно, що порівняно з 2010 роком у 6,8 раза зросла кількість скарг на затримку виплати допомоги з безробіття. Значне їх збільшення спостерігалося протягом другого півріччя 2011 року. Отже, можна зробити висновок, що проблему з нарахуванням допомоги вчасно не розв’язують.

Така робота має гідно оплачуватись. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ

Кожний третій заявник звертався з питань працевлаштування та проблем, які виникають у процесі пошуку роботи (433 звернення). 55,3% таких звернень надійшло від жителів Донецької, Дніпропетровської, Луганської, Вінницької, Львівської, Одеської областей та м. Києва. Актуальною  у сфері зайнятості населення залишається обмеженість пропозицій на ринку праці, зокрема для молодих спеціалістів, які нещодавно закінчили вищі навчальні заклади, та громадян, яким виповнилося 40 і більше років, а особливо для людей передпенсійного віку. Громадяни, які перебувають на обліку в центрах зайнятості, скаржилися, що їм пропонують переважно низькокваліфіковану роботу.

Крім того, люди зверталися з питань посередництва у працевлаштуванні за кордоном; сприяння у влаштуванні на роботу осіб, які відбували покарання у місцях позбавлення волі; забезпечення зайнятості інвалідів тощо.

З питань реєстрації та взяття на облік у центрах зайнятості (134 звернення) переважно зверталися жителі Полтавської, Львівської, Херсонської, Івано-Франківської, Тернопільської, Дніпропетровської та Рівненської областей. До слова, порівняно з 2010 роком значно зросла (в 2,5 раза) кількість звернень з питань зайнятості від жителів Донецького регіону.

Приміром, з м. Стаханова Луганської області звернулася повторно жінка щодо надання допомоги у прискоренні працевлаштування її доньки, яка перебуває на обліку в Стахановському міському центрі зайнятості, де їй запропонували роботу на підприємствах, що затримують виплату або пропонують низьку заробітну плату. Луганський обласний центр зайнятості повідомив заявниці про видачу її доньці направлення для подальшого працевлаштування на вакансію майстра у комунальному підприємстві.

На звернення жительки села Гусятин Чемеровецького району Хмельницької області стосовно правомірності зняття з обліку в Чемеровецькому районному центрі зайнятості та направлення на професійне навчання Хмельницький обласний центр надав змістовні роз’яснення та зауважив, що основним завданням державної служби зайнятості є сприяння громадянам у пошуку підходящої роботи, а не лише їхнє матеріальне утримання у період безробіття. Так, дії працівників Чемеровецького райцентру зайнятості щодо заявниці вважаються правомірними.

0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00.