Кожен з нас має право на якісну медичну допомогу. Та, на жаль, у житті не завжди все так, як на папері. Потрапити на прийом до висококласного фахівця і водночас вихованої й толерантної людини й досі непросто. Саме тому уряд приділяє значну увагу розвитку медичної галузі та підвищенню якості обслуговування громадян у закладах охорони здоров’я.
Як повідомили «УК» в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, протягом цього року зареєстровано 2630 звернень від громадян з питань надання медичної допомоги у державних та комунальних закладах охорони здоров’я. Найбільше — від жителів Донецької, Харківської та Одеської областей, а також Києва.
Заявники скаржилися на те, що їм безпідставно відмовляли у наданні медичної допомоги, порушуючи право на її безоплатне отримання у державних та комунальних закладах охорони здоров’я, закріплене у статті 49 Конституції України.
Надходили скарги на некоректну поведінку медичних працівників та недбалість лікарів. А помилки медиків зазвичай дорого коштують їхнім пацієнтам. Є також нарікання на незадовільну організацію прийому громадян у поліклініках і лікарнях, зокрема, на довжелезні черги.
Так, жителька Полтави поскаржилася, що лікарі не прибули на виклик до її маленької дочки, в якої була висока температура. Лише після звернення мами на урядову телефонну «гарячу лінію» дівчинка отримала належну медичну допомогу від чергового дільничного лікаря-педіатра, що підтверджено зворотним зв’язком.
Заявниця з Олександрії Кіровоградської області просила посприяти щодо безкоштовного проведення операції її синові. Він — учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Після звернення на урядову телефонну «гарячу лінію» хворому провели операцію на безоплатній основі.
А жителька села Старовірівки Харківської області просила надати медичні послуги вдома її брату-інваліду, який проживає у селі Червона Гусарівка Балаклійського району. За словами заявниці, він не може пересуватися самостійно, тому для перевезення хворого до районної лікарні необхідно замовляти таксі. За результатами розгляду звернення обласною держадміністрацією хворого забезпечили необхідним медичним обслуговуванням удома.
Із Запоріжжя повідомили про відмову госпіталізувати до міської лікарні № 7 хвору, яку доставила до медичного закладу бригада екстреної медичної допомоги. Після звернення заявниці на урядову телефонну «гарячу лінію» хвору в той же день госпіталізували до лікарні, що вона підтвердила під час телефонної розмови з працівниками центру.
Жителька ж Єнакієвого Донецької області була обурена відсутністю опалення у кардіологічному відділенні міської лікарні № 7. Виконком міської ради повідомив, що після завершення ремонту теплотраси опалення в медичному закладі було підключене. Заявниця підтвердила, що тепер у відділенні тепло.
Загалом за період з 18–25 листопада на урядову телефонну «гарячу лінію» та через Інтернет звернулися 15 943 заявники.
0800-507-309 Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua