ЕКСПОРТ

Після тривалої відсутності на європейський ринок повернулися дорожні лайнери з маркою Львівського автобусного заводу. Одразу після прибуття у Скоп'є 15 сучасних та комфортних великогабаритних автобусів для міських пасажирських перевезень приступили до роботи. Це лише перша партія машин з тих 84, що придбав уряд Республіки Македонія, згідно з підписаною у 2010 році тендерною угодою. Решта ЛАЗів має зійти із заводського конвеєра ще до кінця року. За словами міністра транспорту Македонії Міле Янакієскі, якого ще до підписання угоди ознайомили безпосередньо у цехах із найновішими моделями автобусів, а відтак разом із фахівцями він мав змогу проїхатися львівськими вулицями та оцінити технічні можливості машин. Поповнення автомобільного парку комунальних підприємств такого рівня автобусами дасть можливість розв'язати гостру для македонської столиці проблему міських пасажирських перевезень.

Появу на вулицях Скоп'є новеньких автобусів, за словами керівника прес-служби Львівського автобусного заводу Олени Муляк, одразу оцінили пасажири, і не лише тому, що за побажанням замовника вони пофарбовані у яскраво-червоний колір, а насамперед за високий рівень комфорту. І за дизайном, і за якістю вони не поступаються аналогічним машинам провідних європейських виробників. Будуть задоволені і експлуатаційники, і пасажири - міські автобуси оснащені двигуном, який відповідає європейським стандартам щодо жорстких екологічних вимог (Євро-4), клімат-контролю пасажирського салону та кабіни водія, має спеціальне устаткування - регульований пандус, завдяки якому нескладно ввійти до салону людям з обмеженими фізичними можливостями з дитячими візочками. У такому автобусі пасажири почуватимуться комфортно, хоч одночасно один ЛАЗ може перевозити приблизно сто пасажирів (69 місць - стоячих та 31- для сидіння). Подбали виробники і про безпеку: у салоні вмонтовані камери спостереження. Функціонує система обілечування пасажирів.

Найголовніше ж, що цією угодою співпраця ЛАЗу з транспортним відомством Македонії не обмежується. Львівські автобусовиробники, повідомив голова спостережної ради підприємства Ігор Чуркін, ведуть переговори щодо чергового замовлення - виготовлення партії тролейбусів для македонської столиці. А в експортному портфелі ЛАЗу цьогоріч замовлень на 100 млн грн. Окрім контракту з Македонією, львів'яни виготовляють автобуси для Болгарії, Польщі та Румунії.