ЗАГРОЗА
Депутати Іршавської райради заперечують законність продажу унікальної вузькоколійки
Днями в Закарпатті в черговий раз відзначили день Боржавської вузькоколійки. І буде добре, якщо це станеться не востаннє, зазначають її шанувальники. Бо над єдиною в краї «маленькою» залізницею нависли хмари. Після того, як регіональне відділення Фонду держмайна України виставило її на продаж, об’єкт придбала одна з луганських фірм.
Тим часом депутати Іршавської районної ради заперечують законність продажу вузькоколійки, наполягаючи на тому, що процедура була здійснена без погодження з радою.
— Керівництво «Львівської залізниці» наполягає на збитковості вузькоколійки. Воно начебто підтримує ідею «карпатського трамваю», який перебуватиме у власності місцевих громад, але виставлені технічні умови роблять таку передачу майже неможливою, — сказав журналістам голова райради Станіслав Сухан. — Ми, всі 52 районних депутатів, не допустимо зникнення цієї туристичної родзинки і транспортної артерії.
У цивілізованих країнах вузькоколійки є туристичними родзинками і приносять неабиякий прибуток.
Фото з сайту uzhgorod.ua
— Раніше ФДМУ через свою прес-службу поширив інформацію, що «приватизація частини вузькоколійки» між селами Приборжавське та Кушниця принесла у бюджет держави більш ніж 410 тис. грн, зупинила її розкрадання, нищення та руйнування. Крім того, вказувалося, що до держбюджету перераховано майже 130 тис. грн у вигляді компенсації збитків, заподіяних неналежним утриманням державного майна, — заявив лідер громадської організації «Боржавська ініціатива» Денис Добра. — Натомість замовчується, що рейки унікальної туристичної атракції було продано за ціною, нижчою від вартості металобрухту, а фірма, яка виграла приватизаційний конкурс, одразу взялася до їх демонтажу, фактично знищуючи унікальний туристичний об’єкт.
— Прикладом того, що вузькоколійки цілком здатні бути самоокупними та давати вигоду як транспортні і туристичні об’єкти, може бути досвід сусідніх Угорщини, Словаччини та Румунії, — висловив свою думку на одному з закарпатських сайтів міністр надзвичайних ситуацій України, депутат Закарпатської обласної ради Віктор Балога. — Однин із способів збереження і розвитку Боржавської залізниці — передача її у комунальну власність, під управління і контроль місцевих громад.
— Переживши дві світові війни і розпад імперії, сьогодні Боржавська залізниця не витримує навали спритних ділків, яким немає діла до історичного спадку Закарпаття, — додав міністр. — Особисто домагатимусь, щоб вона зберегла своє виняткове транспортне і культурне значення.
Віктор Балога додав, що ініціював розроблення пакета документів, у тому числі й на розгляд уряду, які покликані вберегти унікальну Боржавську вузькоколійку від остаточного знищення. Тож сподівання, що історичне надбання краю не розтягнуть на шматки, ще залишається.