Для того, щоб прибудинковий дитячий майданчик привертав увагу дітлахів, необхідно щоб він був охайний, гарно обладнаний, мав, як мінімум, пісочницю, гойдалки, гірки тощо. А ще він має бути безпечним для малюків, які там граються, та відповідати «Державним санітарним правилам планування та забудови населених пунктів». Добре було б, якби в дитячих ігрових зонах були встановлені таблички з інформацією про відповідальних за їх стан і технічну експлуатацію, з контактними телефонами. Адже невпорядковані, недоглянуті дитячі майданчики, які доволі часто зустрічаються майже у кожному українському місті, інколи стають причиною травмування дітей. Та й ситуація, коли на їхній території «відпочивають», розпивають спиртні напої суб’єкти сумнівної поведінки або мешканці вигулюють домашніх тварин, є доволі типовою.
Значна частина дитячих ігрових майданчиків знаходиться на балансі міських комунальних підприємств житлового господарства. У бюджетах міст, як правило, закладено кошти, які планується витрачати на їхній ремонт та облаштування. Відповідно органи місцевого самоврядування спільно з комунальниками мають дбати про ці об’єкти інфраструктури, проводити їх інвентаризацію, облік, визначити зношеність, вживати заходів щодо попередження травматизму дітей тощо. Прикро й те, що збудовані на кошти спонсорів сучасні дитячі майданчики інколи залишаються з різних причин на балансі благодійників, а отже, поза увагою комунальних підприємств, на підвідомчій території яких вони знаходяться. Трапляється, що при їх спорудженні використовують тверді матеріали та конструктивно непродумані елементи, що може стати причиною нещасних випадків.
Звернення громадян, які надходять на урядову «гарячу лінію», свідчать про негаразди в утриманні та будівництві дитячих ігрових зон у міських мікрорайонах і змушують замислитися над проблемою дитячих майданчиків в Україні загалом. Цьогоріч найчастіше з клопотанням створити належні умови для перебування дітей на ігрових майданчиках телефонують із Києва, Харкова, Кривого Рогу, Дніпропетровська, Дніпродзержинська.
Звісно, економічна ситуація в країні, здорожчання матеріалів та послуг підрядників веде до того, що певна кількість із запланованих у міських бюджетах робіт щодо благоустрою прибудинкових територій не буде виконана. Проте, прохання заявників часто не передбачають значних капіталовкладень.
Так, житель Подільського району м. Києва, батько двох дітей, просив посприяти, аби завезли пісок та пофарбували конструкції дитячого майданчика по проспекту Правди. Подільська районна в місті Києві державна адміністрація повідомила, що обслуговуючою організацією роботи проведені, що підтвердилося зворотним зв’язком із заявником.
Заявнику з м. Мелітополь Запорізької області довелося звернутися на урядову «гарячу лінію», щоб відремонтували гойдалку та привели до ладу дитячий майданчик по вул. Бронзоса. Зворотним зв’язком встановлено, що працівниками комунального підприємства «Житломасив» Мелітопольської міськради виконані роботи з впорядкування об’єкта.
Пенсіонерка з м. Харків просила ліквідувати яму, привести до належного стану дитячий майданчик по вул. Власенка. Адміністрація Жовтневого району Харківської міськради поінформувала про позитивно вирішене питання.
Мешканець м. Маріуполь скаржився, що неодноразово звертався до місцевих органів виконавчої влади, щоб скосили траву на дитячому майданчику. За результатами розгляду звернення виконком Маріупольської міської влади повідомив про впорядкування території.
Загалом за період із 29 червня по 5 липня на урядову «гарячу лінію» надійшло 25 006 дзвінків, через Інтернет зареєстровано — 295 звернень. 0-800-507-309 — урядова «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 — для жителів м. Києва. +380-44-284-19-15 — для громадян, які перебувають за кордоном.
Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua
Раїса КУЛЬЧИЦЬКА
для «Урядового кур’єра»